“دنیای سینمایی مارول” به طور پیوسته در حال تسخیر تلوزیون است. استودیو مارول و سرویس استریم “دیزنی” محتوای فاز چهارم را از هر گوشه ای از MCU آورده اند و تولد دوباره “انتقام جویانی” مانند “کاپیتان آمریکا” و حتی شرورانی مانند “لوکی” را جشن میگیرند. داستان‌ های بی‌شماری وجود دارد که میتوان با گسترش فاز های مارول از آن ها گفت. احتمالات بی‌پایانی که با هر سریال تلویزیونی مارول به سمت پتانسیل کامل خود میروند.

در سال 2021 مارول استودیو پنج سریال جدید را منتشر کرد. برخلاف پروژه‌ های گذشته این مجموعه‌ های تلویزیونی به MCU بزرگتری متصل میشوند. همانطور که مستقیما تحت تأثیر قرار می‌گیرند و بر طرح کلی و آینده روایت‌ های مارول تأثیر میگذارند. بنابراین اگر به طور کامل آن ها را ندیده اید ممکن است نگران چیز هایی باشید که از دست داده اید. اما نیازی به نگرانی نیست، ما اینجا هستیم تا در “وانداویژن”، “لوکی”، “فالکون و سرباز زمستانی” و “Hawkeye” به تغییر ابعاد دنیای مارول بپردازیم.

WandaVision

در طول سریال WandaVision، قدرت “Wanda Maximoff” به طور تصاعدی افزایش میابد. ما غم و اندوه او را تماشا میکنیم و امیدواریم که از جان صد ها اسیر بگذرد و نگاه مشکوکی به “آگاتا هارکنس” می اندازیم. در نهایت وقتی اعتماد به نفس واندا او را به “اسکارلت ویچ” تبدیل میکند وحشت ما را فرا میگیرد. او کنترل جادویی فراتر از درک را دارد و در اتفاق های جهان‌ های فراتر از خودش قرار گرفته است.

واندا با درک کامل پتانسیل خود شهروندان “Westview” را آزاد میکند و این هزینه شخصی زیادی دارد. با رها کردن آن ها واندا باید خانواده شاد خود را نیز نابود کند و در واقع نسخه اختراعی “ویژن” و فرزندانشان “بیلی” و “تامی” را بکشد. اما در سکانس پس از تیتراژ پایانی , واندا در حال فرافکنی اختری نشان داده میشود در حالی که فرم بدنی او با یک فنجان چای استراحت میکند، اسکارلت ویچ در حالی که هرج و مرج قرمز در اطرافش میچرخد طلسم ها را تمرین میکند. او به دنبال فرزندانش است فرزندانی که درست قبل از این که صفحه تاریک شود او را صدا میکنند.

این یک لحظه دلسرد کننده ست. قبل از این که چند جهان به طور کامل در MCU شناخته شوند واندا توانسته در آن ها جستجو کند تا کودکانی را بیابد که به هر حال حتی نباید وجود داشته باشند. با این حال او این کار را میکند، واندا آن ها را پیدا میکند و احتمالا دنیا های مختلف مارول در تلاش برای پیدا شدن فرزندانش از هم میپاشند.

اکشن فیگور اسکارلت ویچ | Scarlet Witch | از سریال وانداویژن برند hasbro

Loki

اگر بخواهیم یک لحظه چند جهانی از آثار تلویزیونی مارول را انتخاب کنیم این همان لحظه است. تمام دستکاری‌ های چند جهانی دیگر مانند “Doctor Strange” از  فروپاشی “TVA” در “Loki” تأثیر میگیرند و این فاجعه‌ بارترین و هیجان‌ انگیز ترین اتفاقیست که برای MCU در سال 2021 رخ داد.

در قسمت پایانی سریال لوکی “برای همه زمان ها، همیشه” لوکی و “سیلوی” با مردی روبرو میشوند که خوشبختی و بدبختی‌ های بعدی آن‌ ها را تنظیم کرده است. “کسی که میماند”، عجیب، کاریزماتیک و بی نهایت. او به هر دو ورژن لوکی میگوید که تنها یکی از گونه‌ های “کانگ فاتح” است. یک مستبد بسیار خطرناک که قبل از نابودی تمام بعد ها توسط دیگر افراد گونه اش توانست کنترل خطوط ابعاد و زندگی موجودات درون این ابعاد را تحت کنترل بگیرد. در یکی از محک های ذهنی پرتنش بین این سه نفر، کسی که میماند به سیلوی و لوکی میگوید که اگر او را بکشند باعث میشوند که خطوط زمانی به هزاران واقعیت مختلف تبدیل شوند و کانگ‌ های خطرناک تر از او حملات خود را انجام دهند.

سیلوی به هر حال به او خنجر میزند. پیشبینی محقق میشود و بذر فیلم سینمایی “Doctor Strange Multiverse of Madness” کاشته میشود. TVA را میبینیم که برای مبارزه با موج‌ های تایم لاین‌ های جدید تلاش میکند و وقتی لوکی به ساختمان برمیگردد هیچکس او را به یاد نمی‌ آورد و مجسمه های کانگ در همه جا وجود دارند.

اکشن فیگور لوکی | Loki | از سریال لوکی برند hasbro

The Falcon and the Winter Soldier

سریال فالکون و سرباز زمستانی هیچ لحظه واقعی چندجهانی ندارد و اشتباه نکنید. “سم ویلسون” یکی از انواع کاپیتان آمریکا نیست، او جایگزین “استیو راجرز” است. با این حال این سریال یک قدم رو به جلو برای MCU بود و به همین دلیل در این فهرست به آن اشاره شده است.

در این سریال سم با فشار برای تحویل گرفتن سپر مقابله میکند. استیو راجرز او را به عنوان جانشین خود انتخاب کرده و سم با مشکلات خانوادگی خود پس از اسنپِ “تانوس” دست و پنجه نرم میکند. اما با کمک های “باکی بارنز” و نیاز به مبارزه با “جان واکر”، سم با یک زره ساخته شده در “واکاندا” سپر نمادین را بر میدارد و با عنوان جدیدش بار دیگر آماده مبارزه به عنوان یک انتقام جو میشود. مبارزه هایی که ممکن است دوباره به سیاره های دیگر کشیده شوند.

اکشن فیگور فالکون کاپیتان آمریکا | Captain America | از سریال فالکون و سرباز زمستان برند hasbro

Hawkeye

در یک لحظه تکان دهنده از سریال هاکای، “کیت بیشاپ” متوجه میشود که مادرش “النور بیشاپ” با “ویلسون فیسک” معامله ای کرده است. این شخصیت که در دنیای مارول با اسم “کینگ پین” شناخته میشود یک شرور چند بعدی نیست، اما با نگاهی بزرگتر به MCU، حضور او موجی از شادی را در میان طرفدار ها ایجاد میکند.  این اتفاقیست که طرفدار ها مدت ها منتظرش بودند.

کینگ پین اولین بار در سریال “Daredevil” از شبکه “نتفلیکس” ظاهر شد و اخیرا “مت مرداک” یعنی خود دردویل در فیلم جدید مارول ظاهر شد. اکنون ممکن است کینگ پین توسط خواهرزاده جانشین خود “مایا لوپز” در قسمت آخر Hawkeye مورد اصابت گلوله قرار گرفته باشد، اما ما هرگز جسدی نمیبینیم. پس با حضور آن ها در MCU میتوانیم منتظر اتفاقات بیشتری در پروژه های بعدی این شرکت باشیم.

ترجمه ای از طناز رجبعلی

مقاله ای ترجمه شده از سایت سایدشو