اگر رسانه ای وجود داشته باشد که این شرایط پاندمی کرونا را برای دنیا قابل تحمل تر کند آن رسانه سینماست. قصه های پیچیده و جلوه های بصری گسترده در فیلم ها همیشه باعث موفقیت آن ها میشوند چه یک فیلم علمی تخیلی باشد چه درام.

در این فهرست به معرفی 5 مورد از مورد انتظار ترین فیلم های سینمایی که قرار است در سال 2022 منتشر شوند میپردازیم.

Moonfall

چه اتفاقی می افتد وقتی یک نیروی مرموز ماه را از مدار خود خارج کرده و به طرف کره زمین بفرستد؟ هرج و مرجی علمی تخیلی

فیلم سینمایی “Moonfall” درباره “جو فاولر” با ایفای نقش “هالی بری”، مدیر “ناسا” و فضانورد است که میداند کلید نجات بشریت از این فاجعه سیاره ای چیست اما متأسفانه به جز یک نظریه پرداز یعنی “هاوسمن” با ایفای نقش “جان بردلی” و یک فضانورد سابق یعنی “برایان هارپر” با ایفای نقش “پاتریک ویلسون” هیچکس نظریه او را باور نمیکند. این سه شخصیت برای مأموریت عجیبشان به فضا میروند تا اینکه میفهمند کره ماه خطرناک تر از چیزیست که فکر میکردند.

Moonfall از آن فیلم هاییست که نیاز به آماده بودن ذهن ندارد و با جلوه های ویژه خیره کننده قطعا میتواند یک بلاک باستری واقعی باشد.

Jurassic World : Dominion

به قول دکتر “ایان مالکوم” با ایفای نقش “جف گلدبوم”، “دانشمند ها آنقدر درگیر آنند که آیا میتوانند کاری را به انجام برسانند یا نه که اصلا به عاقلانه بودن آن کار توجه نمیکنند”.

سومین فیلم سینمایی از سه گانه “دنیای ژوراسیک”، یعنی “Dominion”، قرار است بعد از فیلم قبلی یعنی “Fallen Kingdom” منتشر شود و آزاد شدن دایناسور ها در دنیا را روایت خواهد کرد. در فیلم های قبل شرکت های ثروتمند به تولید دایناسور های دستکاری ژنتیکی شده و خرید آن ها پرداختند اما حالا دایناسور ها دیگر در “Isla Nublar” نیستند و شخصیت های این فیلم سینمایی باید با آن ها مبارزه کنند.

Distant

وقتی به اندازه کافی برای زنده ماندن در سیاره ای بیگانه مجهز نباشید چه اتفاقی می افتد؟ “اندی رامیرز” با ایفای نقش “آنتونی راموس”، مهندس معدنیست که پس از برخورد سیارکی به سفینه باری اش در این سیاره افتاده است سیاره ای فرازمینی و ترسناک.

او در حالی که اکسیژن کمی برایش مانده و هوش مصنوعی نیز نابود شده متوجه میشود که “نائومی” با ایفای نقش “نائومی اسکات” نیز بازمانده دیگر تصادف است و باید او را پیدا کند. تمام این ها کم بود، به این ها موجودات بیگانه را نیز اضافه کنید. هر فیلم علمی تخیلی باید مجموعه ای از موجودات وحشتناک داشته باشد و به علاوه جلوه های ویژه این فیلم سینمایی امیدوار کننده است.

Everything Everywhere All At Once

“اولین وانگ” در نقش یک زن چینی در مأموریتی برای پرداخت مالیات حاضر شده است. ممکن است بپرسید پرداخت مالیات چرا باید جالب باشد ؟ اما ماجراجویی علمی تخیلی برای سفر به دنیا های دیگر و صحبت با ورژن های مختلف خودش و تبدیل این موضوع به نابودی دنیا باید جالب باشد.

فیلمی پُر از غوغا که با یک شخصیت اصلی بالای 40 سال بسیار عجیب خواهد بود. نقشی که به درستی ایفا شده است و علاوه بر تمام این ها، یک راکون آوازه خوان نیز در این فیلم وجود دارد.

Uncharted

اگر یک موضوع را درباره هالیوود در سال های قبل آموخته باشیم این است که ساخت اقتباس های سینمایی از آثار ویدئویی با استقبال تهیه کننده ها روبرو شده است. از فرانچایز “Warcraft” گرفته تا سریال “Halo” که قرار است پخش شود. فیلم سینمایی “Uncharted” نیز به عنوان پیش درآمدی از قصه این سری آثار قرار است منتشر شود. قصه یک شکارچی گنج که محل اختفای “الدرادو” را پیدا میکند.

میتوان گفت این فیلم سینمایی نیز مانند Moonfall نیازی به آماده بودن ذهن ندارد و یک فیلم بلاک باستریست.

ترجمه ای از طناز رجبعلی