تعدادی لوازم جانبی بسیار تاثیرگذار است. این در مورد زندگی واقعی و در فرهنگ رسانه صادق است. در میان همه دنیا های طرفداری مورد علاقه‌تان، شخصیت‌های بی‌شماری با سبک، ظاهر یا عنصر لباس وجود دارند. اغلب این به یک کلاه ختم می شود.

بنابراین برای جشن گرفتن روز جهانی کلاه، در زیر به تعدادی از نمادین ترین کلاه ها در رسانه ها نگاه می کنیم!

 

فدورا ایندیانا جونز (Indiana Jones’ Fedora)

 

نمادین کلاه دنیای رسانه

وقتی ایندیانا جونز را به تصویر می کشیم، همیشه بلافاصله به فکر شلاق و فدورا می افتیم! این اکسسوری فرسوده برای یک باستان شناس مد روز و برای یک ماجراجو کاربردی است. چرم قهوه ای با پالت رنگی تک رنگ و خاکی او مطابقت دارد. و این کلاه با ایندی همه جا رفته است، از معبد عذاب گرفته تا پادشاهی جمجمه کریستال و فراتر از آن.

 

اکشن فیگور ایندیانا جونز | Indiana Jones | برند Present Toys

 

کلاه کلاس بندی هاگوارتز (Hogwarts Sorting Hat)

 

نمادین کلاه دنیای رسانه

کلاه کلاس بندی هاگوارتز از هری پاتر شبیه کلاه جادوگر معمولی شماست. قد بلند، قهوه ای و کمی فرسوده است. اما به ورای اشک ها و سوراخ ها نگاه کنید، خواهید دید که تمام دوخت ها شبیه دهان و چشم است. دلیلش این است که این کلاه ذهن خودش را دارد.

کلاه کلاس بندی هوشمند و کمی جسورانه، دانش آموزان سال اول هاگوارتز را در چهار خانه دسته بندی می کند: اسلایترین، گریفیندور، ریونکلاو یا هافلپاف. در مواقع ضروری، کلاه مصنوعات جادویی پنهان شده در داخل خود را نیز تولید کرده است، مانند شمشیر گودریک گریفیندور.

 

کلاه لبه دار اش کچام (Ash Ketchum’s snapback)

 

نمادین کلاه دنیای رسانه

 

اش کچام باید همه آنها را بگیرد … و او باید در انجام این کار خوب به نظر برسد. مشهورترین مربی پوکمون همیشه در اسنپ بک قرمز، سفید و سبزش دیده می شود. ما نمی توانیم او را بدون آن، یا بدون سوار شدن پیکاچو روی شانه اش تصور کنیم!

 

اکشن فیگور اش کچام | Ash Ketchum | از بازی پوکمون

 

کلاه دروگر رِیدِن (Raiden’s Harvester Hat)

 

نمادین کلاه دنیای رسانه

ریدِن مورتال کمبت خدای ابدی تندر است. از آنجایی که او یک خدای مرتبط با طوفان/آب و هوا است، یک ویژگی لباس او فورا قابل تشخیص است. کلاه دروگر که نشان‌دهنده موقعیت و جایگاه او در اساطیر است. این کلاه همیشه با رِیدِن همراه می‌شود، مهم نیست که چه چیز دیگری در مجموعه بازی‌های ویدیویی درباره او تغییر کرده است.

 

کلاه حصیری مانکی لوفی (Munkey D. Luffy’s Straw Hat)

 

نمادین کلاه دنیای رسانه

البته که ما باید کاپیتان خدمه دزدان دریایی کلاه حصیری را نیز در این لیست بیاوریم! کلاه حتی به نام گروهش است. مانکی لوفی از وان پیس به خاطر کلاه حصیری کوچک و دایره‌ای خود مشهور است.

این کلاه که توسط شنکس به او داده شده، روزهای بهتری را دیده است – و چندین بار ترمیم شده است – اما این کلاه در کشتی لوفی ثابت است. وقتی دیگر اعضای خدمه نیاز به تشویق یا خوشحال شدن دارند، او حتی آن را مانند یک طلسم خوش شانسی به آنها قرض می دهد.

 

فیگور فریم مانکی دی لوفی (Monkey D Luffy) از انیمه وان پیس

 

کلاه فلاپی لیدی دیمیترسکو (Lady Dimitrescu’s Floppy Hat)

 

نمادین کلاه دنیای رسانه

چه کسی می دانست که یک کلاه می تواند اینقدر شیطانی باشد؟ بانوی آلسینا دیمیترسکو از رزیدنت اویل در حال حاضر سایه ای تاثیرگذار ایجاد کرده است. کلاه فلاپی عظیم او را اضافه کنید، و بلافاصله در تاریکی بسیار زیاد و به ظاهر بی نهایت معلق می شوید. شاید اگر بمانید و از او بخواهید یک گشت و گذار در کمد لباس یا تغییر مد داشته باشد، او فوراً شما را نخورد؟

 

کلاه خرگوشی لوئیس بلچر (Louise Belcher’s Bunny Beanie)

 

نمادین کلاه دنیای رسانه

لوئیس بلچر در حال حاضر یک شخصیت نمادین در Bob’s Burgers است. او بامزه، باهوش و کاملاً بی‌تفاوت است. سپس به لباس او نگاه می‌کنید، به‌ویژه به کلاه خرگوشی صورتی، و بلافاصله عاشقش می شود. این یکی از بهترین شخصیت‌های انیمیشن بزرگسالان است!

 

کلاه کلانتری ریک گرایمز (Rick Grime’s Sheriff Hat)

 

نمادین کلاه دنیای رسانه

کلانتر ریک گرایمز با شجاعت و کاریزمای باورنکردنی خود بینندگان کمیک و تلویزیون را هیجان زده کرد. در روزهای ابتدایی سریال مردگان متحرک، و همچنین در نمایش، او لباس کلانتری خود را به تن می کند زیرا نمی تواند زندگی قبل از آخرالزمان را رها کند. آن کلاه به نمادی برای شجاعت و انجام کار درست تبدیل می شود و در مواقع آشفتگی مطلق، به پسرش کارل گرایمز می رسد.

 

کلاه جادوگر خاکستری گاندالف (Gandalf’s Grey Wizard Hat)

 

نمادین کلاه دنیای رسانه

یک بار دیگر در فانتزی ما کلاه جادوگر معمولی را می بینیم. اما هیچ چیز معمولی در مورد نحوه پوشیدن گاندالف خاکستری از این اکسسوری عالی وجود ندارد. جادوگر مورد علاقه سرزمین میانه که آن را با لباس جادوگری اش هماهنگ می کند، کاملاً دارای رنگ خاکستری و ظاهر تیره در ارباب حلقه ها است. اما اجازه ندهید ظاهر راحت و رفتار شاد او شما را گول بزند – او فوق العاده قدرتمند است و کلاه تنها زمانی که از جادو استفاده می کند به آن حالات حماسی می افزاید.

 

فیگور 22 سانتی گاندالف | Gandalf | از فیلم ارباب حلقه ها

 

کلاه گاوچرانی بلوندی (Blondie’s Cowboy Hat)

 

نمادین کلاه دنیای رسانه

یک قهرمان وسترن بدون کلاهش چیست؟ بلوندی یا مردی بی نام، کلینت ایستوود را در نقشی فراموش نشدنی دیگر به تصویر می کشد. ضدقهرمان زیر لبه قهوه ای ساده و در عین حال محکم، اخم را نشان می دهد. این او را مرموز و در عین حال به طرز سریعی در سراسر سه گانه محبوب دلارها قابل تشخیص می کند.

 

 

برگرفته از سایت سایدشو – ترجمه از هادی شنوایی

https://www.sideshow.com/blog/iconic-hats-in-pop-culture