“نمایشگاه علمی تخیلی و ابرقهرمانان : مجموعه‌ های نمایش جانبی”، جشنواره ایست از فرهنگ مدرن و هنرمندانی که به آن جان میبخشند. این نمایشگاه جدید که مجموعه‌ ای از نقاشی های هنری ، مجسمه‌ ها و فیگور هایی با تعداد محدود را از آرشیو گسترده “سایدشو” به نمایش میگذارد. از 21 ژوئیه 2022 تا 29 ژانویه 2023 در موزه “Haggin” در استاکتون ، کالیفرنیا برگزار میشود.

فرهنگ مدرن همیشه تخیل داستان نویسان را تسخیر کرده است. از “سرزمین میانه” گرفته تا شهر “گاتهام” ، سینما ، پانل‌ های کتاب‌ های کامیک و … . این آثار مدت‌ هاست که شخصیت‌ های مورد علاقه ما را جمع‌ آوری کرده‌ اند.  مجموعه ای کامل از قهرمانان ، تبهکاران ، هیولا ها و … که در این نمایشگاه، در موزه هاگین از تخیل به زندگی سه بعدی آمده اند.

به لطف استعداد و سخت کوشی “سوزان اوبرت”، مدیر عامل موزه هاگین و کارکنان این موزه و همچنین هنر “Mat Falls” ، “Gracie Bifulco” و “Brendan Wright” از سایدشو، این نمایشگاه آماده است تا به بهترین جنبه های فرهنگ مدرن ادای احترام کند.

چه چیز هایی در این نمایشگاه جمع آوری شده اند ؟

بازدیدکنندگان میتوانند نمونه‌ های اولیه هنر مجسمه‌ سازی را از آرشیو سایدشو ، با چهره‌ ها و مجسمه‌ هایی که از طیف گسترده‌ ای از شخصیت‌ ها و فرانچایز های فرهنگ مدرن الهام گرفته‌ شده اند ببینند. از “مارول” و “دی‌ سی کامیکس” گرفته تا “جنگ ستارگان” ، “ارباب حلقه‌ ها” و …

از زمانی که Sideshow در سال 1994 تأسیس شد طیف گسترده ای از کلکسیون های ارائه شده توسط این شرکت افزایش یافته است تا طرفداران همیشه در حال خرید را راضی کند. از “جدای” “Qui-Gon Jinn” و “لایت سیبرش” گرفته تا نیم تنه کامیک بوکی لایف سایز از “ولورین” (میتوانید صدای پنجه های او را در حالی که دشمنانش را تکه تکه میکنند بشنوید). این مجسمه ها نشان دهنده تاریخ طولانی Sideshow در ارائه آثار کلکسیونی هستند که باعث شده کالکتور ها طرفدار این شرکت باشند.

علاوه بر این ها ، دیوار های موزه The Haggin با ده ها اثر هنری زیبا و خیره کننده تزئین شده است که آثار هنری “اولیویا دی براردینیس” ، “پائولو ریورا” ، “کریستوفر میدوز” ، “آدی گرانوف” ، “فابیان شلاگا” ، “جی اسکات کمپبل” ، “جری واندرستلت” و دیگران را شامل میشود.

آثار هنری خیره‌ کننده از “کت وومن” که روی پشت بام‌ های شهر است. از “یودا” که از “نیرو” استفاده میکند و از “استورم” که رعد و برق درست میکند. آثار هنری مذکور، پرینت های با کیفیتی هستند که Sideshow به مجموعه‌ داران ، طرفداران و هر کسی که به فرانچایز های این چنینی توجه دارد ارائه میکند. شخصیت ها و دنیا هایی که ما طرفدارشان هستیم

نحوه بازدید

موزه هاگین یک موزه غیر انتفاعی هنر و تاریخ است که در کالیفرنیا واقع شده است. این موزه در روز های شنبه و یکشنبه از ساعت 12 ظهر تا 5 عصر و چهارشنبه ها و جمعه ها از ساعت 13:30 پذیرای بازدیدکنندگان است و پنجشنبه ها از ساعت 1:30 بعد از ظهر تا 9 شب.

هزینه ورودی برای بزرگسالان 8 دلار، سالمندان (65 سال و بالاتر) 7 دلار و دانشجویان و جوانان (10 تا 17 سال) 5 دلار است. برای کودکان زیر 10 سال ، اعضای موزه و در اولین شنبه هر ماه نیز رایگان است. موزه Haggin همچنین رویداد های خانوادگی را در دومین شنبه هر ماه برگزار میکند.

نمایشگاه Sideshow در Haggin از 21 ژوئیه 2022 تا 29 ژانویه 2023 برگزار میشود , برای اطلاعات بیشتر از سایت موزه دیدن کنید.

ترجمه ای از طناز رجبعلی

مقاله ای ترجمه شده از سایت سایدشو