Boba Fett به عنوان یک شخصیت خردسال در “Star Wars” ظاهر شد؛ یک آنتاگونیست جدی و عمدتا ساکت. جایزه بگیری که در قسمت پنجم، “امپراطوری ضربه میزند” با “دارث ویدر” همکاری کرد اما در قسمت ششم : “بازگشت جدای” به طور ناگهانی کشته شد. بوبا فت با وجود حضور کوتاهش در سه گانه اصلی، محبوب طرفداران شد. منشأ او بیشتر در قسمت دوم : “حمله کلون‌ ها” مشخص شد اما بار دیگر قصه او ناتمام ماند و مخاطبان فکر کردند آخرین بار است که او را دیده‌ اند.

تا اینکه فصل دوم سریال “Mandalorian” بوبا فت سرگردان و زخمی را دوباره به مخاطبان معرفی کرد. “تموئرا موریسون” که نقش “جانگو فت” و سربازان کلون را در سه گانه پیش درآمد بازی کرده بود در نقش این شخصیت نمادین به کهکشانی بسیار دور بازگشت. او دیالوگ ها و سکانس های اکشن بیشتری داشت و همینطور سکانس پایانی باورنکردنی. این سکانس منجر به اعلام یک سریال اسپین آف با عنوان “Star Wars: The Book of Boba Fett” شد که قرار است از 29 دسامبر 2021 پخش شود

با در نظر گرفتن تاریخ پخش این سریال، در این مقاله به آن چه ممکن است بتوانیم از The Book of Boba Fett انتظار داشته باشیم خواهیم پرداخت.

چرا کاخ جابا ؟

در آن سکانس پایانی شاهد بودیم که بوبا فت و شریک جدیدش “Fennec Shand”، کاخ “Jabba the Hutt” را در “Tatooine” غصب کرده اند. اگر به خاطر داشته باشید مرگ ظاهری بوبا فت در داخل گودال “Sarlacc” که نتیجه مبارزه او با “Han Solo” در کشتی جابا بود اتفاق افتاد. اما دقیقا چگونه این دو جایزه بگیر جنگ ستارگان به کاخ جابا رسیده اند؟ آیا بوبا فت همیشه این جاه طلبی را داشته؟ و این که چگونه او از حمله Sarlacc که موجودی گوشتخوار و شنی با تعداد زیادی کشتار است جان سالم به در برده؟ و چرا بوبا فت زره گرانبهای خود را از دست داده تا توسط “جاواس” و “کاب وانت” به سرقت برود؟

حداقل می‌توان انتظار داشت بوبا فت در این سریال به برخی سؤالات طولانی مدت پاسخ دهد. ممکن است در دیالوگ هایش با Fennec Shand گذشته خود را آشکار کند. پاسخ این سؤالات را میتوان از طریق مکالمه هایش و فلش بک هایی دریافت. مهمترین جنبه ای که باید در نظر گرفت این است که نویسندگان سریال چقدر میخواهند از گذشته بوبا فت صحبت کنند. بخشی از جذابیت بوبا فت ماهیت مرموز اوست بنابراین چه اطلاعاتی برای طرح قصه ضروریست و چه مسائلی میتوانند مبهم باقی بمانند ؟

در تاتویین چه خبر است ؟

البته این فقط یک حدس است اما دیدن قسمت اول در یک خلاصه گسترده میتواند بسیار عالی باشد. ممکن است بوبا فت و فنک را ببینیم که به کاخ جابا میروند، به علاوه قبل تر با هر خدمتکار باقی مانده جابا از جمله “Bib Fortuna” مبارزه میکنند. چنین شروعی میتواند مخاطبان را میخکوب کند و باعث شود Mandalorian و این سریال جدید به‌ درستی مرتبط شوند و در عین حال فضا را برای پر کردن شکاف‌ ها و اضافه کردن اتفاقات و جزئیات جالب باقی بگذارد.

باید فورا به مخاطب گفته شود که چرا تاتویین برای بوبا فت انقدر مهم است , میدانیم که “Anakin Skywalker” و “Luke Skywalker” آن جا به دنیا آمده اند پس آیا دنیای زیرزمینی جنایتکار ها در این سیاره بیابانی واقعا ارزش مبارزه را دارد؟ این احتمال نیز هست که قدرت فراتری در این سیاره وجود داشته باشد که منجر به اتفاقاتی در قصه های دیگر این فرانچایز شود.

آیا اُمگا را خواهیم دید ؟

البته در مورد شخصیت های دیگر این فرانچایز مشخص نیست کدام شخصیت ها ممکن است نقش هایی کوتاه در این سریال داشته باشند. تقریبا تضمین شده است که کلانتر کاب وانت و شاید برخی از “جاوا” های دزد یا مهاجمان ترسناک “Tusken” را ببینیم. این ها مردم اصلی تاتویین هستند اما آوردن شخصیت های دیگر به این سریال را فقط میشود حدس زد.

“دینجارین” مدیون لطف بوبا فت است و شاید در این سریال حضور یابد. “Bo-Katan” نیز دینجارین را دنبال میکند زیرا دینجارین “دارک سیبر” را دارد و در نتیجه فرمانروای قانونی “Mandalore” است پس شاید شاهد حضور ماندالوری های بیشتری باشیم. با این حال منطقی‌ تر است سریال بوبا فت به جای تلاش برای تلاقی بیش از حد با Mandalorian که با اعلام فصل 3 روایت خودش را خواهد داشت، طرح خودش را روایت کند.

مهم ترین حضور “Omega” در سریال “Star Wars: The Bad Batch” بود. در “Bounty Lost” که اپیزود نهم این مجموعه بود مشخص شد که امگا تنها کلون زنی که تا به حال با آن مواجه شده‌ ایم، یکی از دو کلون بدون تغییر با پیشرفت‌ هایی از الگوی ژنتیکی جانگو فت است. کلون بدون تغییر دیگر بوبا فت است که جانگو فت او را به عنوان فرزندش تربیت کرد. از نظر فنی این دو کودک خواهر و برادر محسوب میشوند. حضور امگا در این سریال لایو اکشن، ما را یاد لوک و “لیا ارگانا” می اندازد و میتواند مخاطب های بیشتری را برای این سریال جمع کند.

ترجمه ای طناز رجبعلی

مقاله ای ترجمه شده از سایت سایدشو