نوبت به پخش سریال “میس مارول” از “دنیای سینمایی مارول” رسیده است. “کامالا خان” از طریق دنیای سینمایی مارول به عنوان اولین ابرقهرمان مسلمان این فرانچایز وارد صحنه میشود و این سریال به عنوان قصه اصلی او عمل میکند. بر اساس تریلر ها به نظر میرسد که این مجموعه برای مخاطبان جوان تر طراحی شده که یک جبران برای تاریکی سریال قبلی مارول یعنی “Moon Knight” محسوب میشود.

به نظر میرسد که با یک هیاهوی دل‌ انگیز همراه با طنز عجیب و غریب مارول روبرو هستیم. حضور پُر انرژی کامالا مطمئناً ما را در طول فصل اول این سریال مجذوب خود خواهد کرد. بنابراین به افتخار اولین نمایش آن، بیایید قبل از تماشای میس مارول هر آنچه را که لازم است بدانیم.

کامالا خان / میس مارول کیست ؟

کامالا خان یک مسلمان پاکستانی-آمریکایی 16 ساله اهل نیوجرسی است. او که در جرسی سیتی به دنیا آمده، دوران رشد خود را با والدینش “یوسف” و “منیبا” و برادر بزرگترش “عامر” گذرانده است. کامالا در مهدکودک با “ناکیا بهادر” دوست شد و این دو به خاطر مسلمان بودن و فرزندان مهاجران بودن با هم دوست شده بودند.

کامالا طرفدار قهرمانان فوق العاده و به ویژه “کارول دنورز” / “کاپیتان مارول” است. او عاشق نوشتن قصه های ابر قهرمانی و غوطه ور شدن در یک بازی ویدئوییست اما با این وجود این زندگی برای کامالا کافی نیست.

مانند هر قصه اصیل ابرقهرمانی، کامالا توانایی‌ های خارق‌ العاده‌ ای پیدا کرده و به افتخار قهرمان مورد علاقه‌ اش، ردای کاپیتان مارول را بر تن میکند. واقعیت جالب این که خود کاپیتان مارول در ابتدا به عنوان میس مارول شناخته میشد و اولین بار در سال 1968 وارد صحنه کتاب های مصور شد. با این حال کارول در سال 2012 عنوان کاپیتان مارول را انتخاب کرد.

قدرت کامالا چیست ؟

کامالا در کامیک ها توانایی های خود را از قرار گرفتن در معرض “Terrigen Mist” به دست آورد.. او دارای یک ژن غیر انسانیست که تا میگوید Terrigen Mist فعال میشود. او در حالی که از یک مهمانی دبیرستانی به خانه میرفت، Terrigen Mist تمام نیوجرسی را در بر گرفت و توانایی های کامالا را فعال کرد. کامالا در یک پیله ناخودآگاه دچار Terrigenesis شده و انتقام جویانی از جمله کاپیتان مارول، “آیرون من” و “کاپیتان آمریکا” را میبیند.

کامالا با قدرت های چند شکلی ظاهر میشود به این معنی که میتواند بدن خود را به روش های بی شماری بکشد. علاوه بر این او به سرعت از جراحات بهبود میابد و میتواند اندازه خود را تنظیم کند. او قادر است ظاهر فیزیکی اش را تغییر دهد، به هر شکلی فشرده شود و نور زرد درخشانی از خود ساطع کند.

بنابراین اینجا جاییست که سریال میس مارول با منبع خود متفاوت میشود. کامالا در سریال یک چند شکلی نیست. نظریه طرفدار ها این است که مارولی که “رید ریچاردز” را در فیلم “Doctor Strange Multiverse of Madness” معرفی کرد میخواست بین قدرت های او و توانایی های کامالا تفاوت قائل شود.

نفوذ غیر انسانی

طبق گفته “کوین فایگ”، استودیوی “ABC Marvel” اکنون تعطیل شده و سریال هایش مانند “Agents of S.H.I.E.L.D” و “Inhumans” در MCU جایی ندارند. اگر S.H.I.E.L.D. را تماشا کرده باشید میدانید که این سریال Inhumans را وارد مجموعه کرد. آن هم با “Skye”/”Daisy Johnson” که تحت Terrigenesis قرار گرفت و به عنوان “Quake” ظاهر شد و Inhumans بر روی خانواده سلطنتی غیرانسانی “بلک بولت”، “مدوسا”، “کریستال”، “کارناک شکننده”، “گورگون”، “تریتون”، “ماکسیموس دیوانه” و … در حالی که در “آتیلان” زندگی میکنند تمرکز داشت.

از آنجایی که قصه اصلی کامالا در کامیک ها با Inhumans/Terrigen Mist مرتبط است این نسخه از کامالا از نظر فنی در دنیای 616 MCU وجود ندارد. به نظر میرسد که میس مارول در این سریال به “Nega-Bands” به‌ عنوان منبعی از قدرت‌ ها متکیست. Nega-Band ها یادگار های باستانی “امپراطوری کری” هستند (آدم هایی غیرانسانی که از آزمایش‌ های کری به وجود آمده‌ اند) که توانایی‌ های باورنکردنی را به کاربر میدهند.

بر اساس تریلر ها به نظر میرسد که کامالا روشنایی زیستی خود را حفظ خواهد کرد اما ماهیت واقعی قدرت های او هنوز مبهم است. در نگاهی اجمالی، کامالا که از قدرت هایش که استفاده میکند شبیه کاپیتان مارول به نظر میرسد و ظاهرا توانایی هایی مشابه او را دارد. ای کاش مارول در این مورد به کتاب‌ های مصور پایبند بود زیرا این یک راه عالی برای معرفی مجدد Inhumans بود و امیدواریم سریال میس مارول ما را شگفت زده کند.

میس مارول در کجای جدول زمانی MCU قرار دارد ؟

چارچوب زمانی سریال میس مارول ناشناخته است. برخی حدس میزنند که تقریباً همزمان با وقایع سریال “Hawkeye” که در دسامبر 2024 روایت میشود اتفاق می‌ افتد که با توجه به فصل منطقی است و به احتمال زیاد درست قبل یا بعد از Hawkeye باشد زیرا با قضاوت در تریلر و تیزر ها خیلی بعید به نظر نمیرسد. صرف نظر از این، این سریال قرار است یک پروژه عالی در فاز چهارم باشد.

خوشبختانه این آخرین باری نخواهد بود که کامالا خان را میبینیم. این شخصیت در فیلم سینمایی “The Marvels” در سال 2023 نقش خود را در مقابل “بری لارسون” (کاپیتان مارول) و “تیونا پریس” (“مونیکا رامبو”) ایفا خواهند کرد. بنابراین تماشای میس مارول باید برای تماشای آن فیلم ضروری باشد.

چه شخصیت هایی در سریال میس مارول ظاهر میشوند ؟

علاوه بر خانواده و دوستان کامالا، ما نمیدانیم که آیا میتوانیم شاهد حضور شخصیت های دیگر مارول باشیم یا خیر. طبق معمول پروژه های مارول، جزئیات در همه زمینه ها ناچیز است. به گزارش IMDB، شخصیت “کریم” یا همان “خنجر سرخ” (با ایفای نقش “آرامیس نایت”) در چند قسمت از این سریال ظاهر میشود. مادر کریم و عمه کامالا با هم به مدرسه میرفتند، در حالی که مادر کریم با مادربزرگ کامالا در کراچی زندگی میکرد.

کریم در شب به عنوان خنجر سرخ به طور خستگی ناپذیری از پاکستان محافظت میکند و تخصصش پرتاب چاقو است. اما واضح‌ ترین پیوند به کامالا، کارول دنورز است و اگرچه ظاهر شدن بری لارسون فوق‌ العاده خواهد بود، اما نمیتوانم از آن مطمئن باشیم زیرا نمیخواهیم نام‌ های معروف MCU از معرفی حیاتی کامالا بکاهند.

ما کامالا را در تریلر ها میبینیم که در خیابان ایستاده و از چشمانش در مقابل نور کورکننده‌ ای که چهار جسد جلوی او را فرا گرفته است محافظت میکند. آیا این ها شرور های قصه هستند ؟ آیا  آنتاگونیست‌ های کری را میبینیم یا خیر ؟ شاید کسی که میخواهد Nega-Bands را از کامالا بدزدد پیوند جالبی با قصه فیلم سنیمایی The Marvels داشته باشد.

ترجمه ای از طناز رجبعلی

مقاله ای ترجمه شده از سایت سایدشو