خوانندگان و طرفداران فیلم به طور یکسان از هابیت و ارباب حلقه ها برای چندین دهه لذت برده اند. مانند هر داستان فانتزی خوب، آثار تالکین داستان‌های جذاب و شخصیت‌های شجاعی دارند. با این حال، تالکین احتمالاً بیشتر به دلیل توانایی های بی نظیرش در ساختن جهان معروف است.

تاریخ های سرزمین میانه عمیق است، فرهنگ ها به خوبی توسعه یافته اند، و سرزمین ها به قدری خوب توصیف شده اند که خوانندگان می توانند آنها را به وضوح در ذهن خود تصور کنند، حتی قبل از اینکه روی پرده ظاهر شوند.

از میان تمام سرزمین هایی که تالکین ایجاد کرد، تعداد کمی به اندازه شایر محبوب هستند. با مناظر زیبا و ساکنان خوش قلبش، دوست داشتن شایر و هابیت آسان است. اگر این فرصت داده شود، بسیاری از طرفداران از این فرصت استفاده می کنند و از سرزمینی که هابیت ها آن را خانه می نامند دیدن می کنند. در اینجا پنج چیز وجود دارد که بازدیدکنندگان می توانند در طول اقامت خود در شایر از آنها لذت ببرند.

 

بازدید از بگ اند

 

بازدید شایر سرزمین میانه

خانه بیلبو بگینز که متعلق به یکی از ثروتمندترین ساکنان کوچک است، یکی از بزرگترین و برجسته ترین در هابیتون است. علی‌رغم تمایل بیلبو به گوشه‌نشینی، اگر داستان‌هایی از ماجراجویی را به همراه داشته باشید، ممکن است او را با حالتی خوش‌آمد گو جذب کنید. بگ اند مجموعه ای از مهمان خانه ها و نوشیدنی ها مجهز است. (البته این با این فرض است که بازدید شما بلافاصله پس از اینکه یک گروه درنده از دورف ها از آنجا رد شدند انجام نمی شود).

از زمان بازگشت بیلبو از کوه تنها، شایعاتی مبنی بر اینکه او گنجی را در سالن های بگ اند پنهان کرده است، به گوش می رسد. بازدیدکنندگان هر از گاهی به دنبال آن می گردند، اما بی فایده است. با این حال، بیشتر از همه، کسانی که روحیه سرگردانی دارند می‌توانند منتظر داستان‌های جذاب از کارهای مختلف بیلبو باشند. بیلبو حتی ممکن است برخی از سوغاتی‌های خود را از زمان حضورش در شرکت تورین به مهمانانش نشان دهد، از جمله نقشه‌های زیادی، شمشیرش Sting و کت Mithril خود.

 

آتش بازی گاندالف

 

بازدید شایر سرزمین میانه

اگر همزمان با یک جادوگر خاکستری سرگردان خاص از شایر دیدن کنید، شاهد نمایشی دیدنی خواهید بود. شهرت گندالف خاکستری در شایر که به عنوان یک مسافر مسن ظاهر می شود، به طور بدنامی دوقطبی است.

هابیت ها نسبتاً از هیجان و خطر بیزارند. از زمانی که او بیلبو را به عنوان سارق برای شرکت تورین استخدام کرد، بسیاری از مردم محلی گندالف را به‌عنوان بر هم زننده صلح می‌دانند.

علی‌رغم این تمایز برای مشکلی که گاهی اوقات می‌تواند ایجاد کند، گندالف اغلب با آتش بازی از شایر بازدید می‌کند. گویا جرقه‌های معمولی، فواره‌ها و موشک‌ها کافی نبودند، گندالف توانایی‌های جادویی خود را به وسایل آتش‌ بازی خود نیز می‌بخشد. او می‌تواند باران گل‌ها را بباراند و نیزه‌ها را به سمت آب و به بیرون بفرستد. حتی یک اژدهای بسیار بزرگ را تجسم کند. کودکان و بزرگسالان هابیت به طور یکسان نگرانی های خود در مورد تمایل گندالف به ناخوشایند بودن ماجراجویی را کنار می گذارند.

 

وعده های غذایی هابیت

 

بازدید شایر سرزمین میانه

اگر یک چیز وجود داشته باشد که هابیت ها بهتر از سایر ساکنان سرزمین میانه انجام می دهند، آن غذا است. اگرچه به اندازه نان لمباس الف ها کارآمد نیست، اما هابیت ها در روزهای آهسته و ساده خود زمان زیادی برای لذت بردن از غذاهای متعدد دارند. بین صبحانه، صبحانه دوم، یازده، چای بعدازظهر، شام و در نهایت شام، هر مهمانی که از شایر بازدید می‌کند، می‌تواند انتظار داشته باشد که به شدت سیر شود.

هابیت ها از غذاهای آرام و لذیذ مانند چای و کیک لذت می برند. که اگر در گرد هر هابیت محترمی را بکوبید به شما پیشنهاد می کند. اگر به دنبال سبزیجات و غلات هستید، همیشه می توانید به خانه ماگات کشاورز بروید. (شایان ذکر است که می توان سبزیجات و غلات را از خانه ماگات کشاورز به روشی دورتر و کمتر صادقانه با کمک گرفتن از مری براندی باک و پیپین توک بدجنس تهیه کرد.) همچنین می توانید غذای اشتها آور را در مسافرخانه اژدهای سبز جستجو کنید.

 

بازدید از مسافرخانه اژدهای سبز

 

بازدید شایر سرزمین میانه

هیچ بازدیدی از هابیتون بدون گذراندن یک شب در مسافرخانه گرین دراگون کامل نمی شود. رستوران محترم انواع غذاهای مقوی و خوش طعم از پای تا اسکون و انواع پنیر را سرو می کند. هابیت‌ها نیز در طول سال‌ها نوشیدنی خود را در آن درست کردند. آنها از فرآیند تکمیل دقیق آن برای کام باهوش خود، بعد از نوشیدن آن لذت می برند.

هنگامی که هابیت ها در اژدهای سبز جمع می شوند و نوشیدنی ها میریزند، شما می توانید انتظار شادی زیادی داشته باشید. خدمتکار مهربان آن، رزی کاتن، تضمین می کند که هیچ کس گرسنه یا تشنه نمی شود.

با سالن‌های پر از خنده و آواز شاد، در محل تجمع مورد علاقه هابیتون احساس راحتی می‌کنید. اگر به دنبال یک گردهمایی خاص هستید، حتماً وقتی مری و پیپین آنجا هستند، از آن بازدید کنید. آنها به این معروف اند که مستقیماً روی میزها بالا می روند و در حال خواندن آواز های نوشیدن، بقیه را هدایت می کنند.

 

باغبانی با سم وایز گمجی

 

بازدید شایر سرزمین میانه

اگر تمایل بیشتری به اوقات فراغت در فضای باز دارید، به دنبال Bagshot Row نباشید. یکی از ساکنان آن، سم وایز گمجی، یکی از علاقه مندان معروف باغبانی است. هابیت فروتن، مهربان و دوست صمیمی فرودو بگینز، بیشتر از همه چیز دوست دارد عشقش به گل ها و گیاهان را با هر کسی که گوش می دهد در میان بگذارد.

سم به باغی که در مقابل سوراخ ساده هابیت خودش قرار دارد می‌رود. بیلبو بگینز نیز برای مراقبت از باغ‌های وسیع در بگ اند استخدام می‌شود. اگر سم مایل است همراه پیاده روی باشد، می تواند به بازدیدکنندگان کنجکاو در مورد هر یک از گیاهانی که در شایر رشد می کنند آموزش دهد. سام علاوه بر دانستن نام درختان، گل‌ها و علف‌های هرز در شایر، راه‌هایی را نیز می‌داند که می‌توان از آنها استفاده کرد.

 

شایر با تپه های گرد، زمین های کشاورزی وسیع و شیوه زندگی ساده و آرامش بخش، مکانی فوق العاده برای بازدید خواهد بود. اگرچه زندگی هابیت‌ها کند است، اما هنوز کسل کننده نیست. هابیت ها از زیبایی موجود در چیزهای ساده مانند طبیعت، غذا و دوستان خوب کاملا قدردانی می کنند. اگر کسی که به اندازه کافی خوش شانس باشد از شایر دیدن می کرد، آرام و سرحال به خانه برمی گردد؛ اگر اصلا بخواهد که برگردد.

 

ترجمه از هادی شنوایی – برگرفته از سایت سایدشو

https://www.sideshow.com/blog/visiting-the-shire-lord-of-the-rings