هر بچه ای که عقل سالم داشته باشد هیچ وقت سمت این دو عروسک برای بازی نمی رود.امروز ما چاکی را برابر آنابل قرار می دهیم و این دو را باهم مقایسه می کنیم تا بفهمیم کدام یک ترسناک ترین فیلم عروسکی هستند.

لازم به ذکراست این بررسی دارای اسپویل می باشد و بخش هایی از داستان را لو می دهد.

راند اول : اورجین عروسک

با اینکه چاکی جسه کوچکی دارد اما اسم بزرگی را یدک می کشد،خلاف کاری که تبدیل به عروسک شد.اون یک قاتل سریالی و همچنین یک جادوگر ودوو بود به نام چالرز لی ری، اسمی که از قاتلان شناخته شده به نام های چالرز منسون، لی هاروی و جیمز ارل ری و گویی انگار شخصیت همه ی این افراد رو با هم داشت.

هنگامی چالرز لی ری انسان بود توسط پلیس محاصره شده و بر اثر تیر اندازی دچار خون ریزی شده،و در حال مرگ بود.او با استفاده از جادو روح خود را به یک عروسک منتقل کرد، ما بقی رو تاریخ برای ما تعریف کرده.

آنابل بر اساس یک عروسک واقعی شکل گرفته است که بر اثاث محققان ماوراطبیعی مدارکی در رابطه با آن وجود دارد که تسخیر شده است.

فیلم داستان بسیار غم انگیزی دارد، وقتی آنابل دختر ۸ ساله ی سمیل و استر در تصادف کشته می شود آن ها تصمیم می گرند روح دختر خود را به عروسکی منتقل کنند تا بتواند با روح آن در ارتباط باشند.

پس مدتی آنها متوجه می شوند این شیطان است که عروسک را تسخیر کرده و زمانی که به استر حمله می کند آن ها عروسک را در یک کمد مهر و موم می کنند و همانطور که همه می دانیم عروسک مدت زیادی آنجا نمی ماند.

داستان چاکی بسیار سر راست است و با توجه به اینکه داستان انابل بر اساس یک عروسک واقعی است بیشتر مارا می ترساند پس ما برنده این راند را انابل اعلام می کنیم.

راند دوم توانایی ها

ممکن است چاکی آلات قتاله ی جذابی داشته باشد اما توانایی اصلی اون جان سخت بودنش است،در طول سری بسیاری از بلا ها مانند ذوب شدن ،خرد شدن،قطعه قطه شدن و حتی منفجر شده است ولی دوباره یک جوری سر و کله اش پیدا شده است.

برای چاکی مرگ فقط یه عقب نشینی موقتی است روح او همیشه راهی برای ورود به یک عروسک جدید پیدا می کند.اون حتی در کالت اف چاکی با بدست آوردن این توانایی که روح خود را به چند عروسک منتقل کند قدرت مند تر هم شد.

اما انابل توانایی های بسیار بیشتری دارد،شیطانی که عروسک را تسخیر کرده است دارای قدرت ماوراطبیعی بسیار بالایی است که بسیار خطرناک است،اون هرچیزی که در اطراف باشد را می تواند تسخیر کند از کتاب ها گرفته تا نوار کاست و سنگ و هر چیز دیگری را.

همچنین توانایی این را دارد که وارد ذهن قربانی های خود شود و برای آنها توهم ایجاد کند.همچنین دارای قدرت فیزیکی بالایی نیز هست که تنها با یک نگاه می تواند شمارو از اتاق به بیرون پرتاب کند.اگر شما جزو قربانی های این شیطان باشید هیچ راهی برای فرار از آن ندارید.

در نهایت اهمیتی ندارد که چاکی چند بدن را بتوند به طور هم زمان کنترل کند او هیچ شانسی در برابر این نیروی عظیم شیطانی ندارد پس امتاز این بخش هم برای آنابل می شود

آنالبل: ۲ – چاکی: ۰