گاما به معنای بیشتر از سبز است در حالی که “هالک” و “شی هالک” شاید محبوب‌ ترین شخصیت‌ های کامیک “مارول” با قدرت‌ های مرتبط با تشعشع گاما باشند تعداد زیادی از آن‌ ها به دسته قهرمانان و شرور ها تعلق دارند. اکثر آن ها جهش یافته گاما یا افرادی هستند که در معرض تشعشعات گاما قرار دارند و همچنین دارای “ژن گاما” هستند. در حالی که این تابش برای بیشتر افراد مضر است، ژن گاما باعث میشود این افراد به جای آسیب، جهش پیدا کنند و این معمولاً به دو شکل ایجاد میشود : یکی انسان و دیگری که اغلب هیولا تلقی میشود.

البته مانند تمام مردم، این شخصیت ها به سادگی خوب یا بد نیستند. در این مقاله به کاراکتر های “Earth-616” که یا جهش یافته گاما هستند یا قدرت خود را از طریق تشعشع گاما به دست آورده اند خواهیم پرداخت.

اکشن فیگور هالک | hulk | سری رگناروک

بروس بنر / هالک

قدرت ها و توانایی ها : قدرت فیزیکی ، افزایش جرم ، مقاومت تله پاتیک و سازگاری

خط داستانی اصلی : “بروس بنر” ، فیزیکدان نظری، روی فناوری آزمایشی هسته ای برای ارتش کار کرد. در طی یک آزمایش، اختراع او، یعنی “بمب جی” منفجر شد و پرتو های گاما به بدن بروس بنر سرازیر شد و DNA او را برای همیشه عوض کرد. در شب ، پس از این که هیچ علائم تشعشع دیگری را تجربه نکرد ناگهان به هیولایی غول آسا و خاکستری تبدیل شد. هالک بعداً به رنگ سبز در آمد تا با رنگ‌ های سبز که اغلب ناشی از سایه‌ های جوهر خاکستری ناسازگار در پانل‌ های کامیک ها بود مطابقت داشته باشد.

فانکو پاپ 15 سانتی هالک | Hulk | اونجرز پایان بازی شماره 478

جنیفر والترز / شی هالک

قدرت ها و توانایی ها : افزایش سرعت و قدرت، آسیب ناپذیری، افزایش چابکی و تغییر شکل کنترل شده

خط داستانی اصلی : “جنیفر والترز” یک وکیل معتبر بود که در لس آنجلس کار میکرد اما همه چیز زمانی که او توسط اوباش مورد حمله قرار گرفت تغییر کرد. برای نجات جان او، پسر عمویش بروس بنر به او خون اهدا کرد و آن اشعه گاما به رگ‌ های جنیفر سرازیر و همان شب او به یک غول زمردی سر به فلک کشیده تبدیل شد.

جنیفر بر خلاف پسر عمویش، بیشتر هوش و آگاهی خود را در حالی که در فرم هالک بود حفظ کرد بنابراین او به عنوان یک وکیل به زندگی خود ادامه داد. اما با ظاهری سبز و با حفظ تعادل بین دو شغل تمام وقت. طی دهه‌ ها به “Fantastic Four” پیوست. به “انتقام‌ جویان” کمک کرد و حتی به یک شکارچی جایزه بگیر تبدیل شد اما در حال حاضر در کامیک های مارول، She-Hulk به اندازه کافی ماجراجویی های ابرقهرمانی داشته و به شغل شبانه روزی اصلی خود به عنوان وکیل بازگشته است.

امیل بلونسکی / نفرت

قدرت ها و توانایی ها : قدرت و استقامت فوق بشری ، بازسازی و تنفس زیر آب

خط داستانی اصلی : “امیل بلونسکی” یک جاسوس کا گ ب با اصالت یوگسلاوی شوروی بود. او قدرت خود را پس از دریافت دوز تابش گاما دریافت کرد که مشابه آن چیزی بود که در نزدیکی بروس بنر منفجر شد اما کاملاً ایمن نبود و این امر باعث شد تا امیل برای همیشه به موجودی غول آسا، سبز و آبشش دار به نام “Abomination” تبدیل شود. در حالی که امیل میتوانست آگاهی و هوش خود را حفظ کند اما هرگز نمیتوانست به شکل انسانی خود بازگردد.

خشم و غم امیل تقریباً او را دیوانه کرد و او در طول سال ها بار ها با هالک درگیر شد. با گذشت زمان امیل متوجه شد که برای تبدیل شدن به “هیولا” فقط خودش مقصر است و در نهایت توسط “ژنرال راس” بازداشت شد. در حال حاضر ابومینشن توسط “رد هالک” به قتل رسیده است.

آمادئوس چو / براون

قدرت ها و توانایی ها : شفای تسریع شده ، شکل خشم ، هوش فوق ذهن و فیزیولوژی هالک

خط داستانی اصلی : “آمادئوس چو” یک نابغه فوق العاده است. او حتی بروس بنر را از تبدیل شدن به مرکز یک بحران هسته ای نجات داد. چگونه ؟ آمادئوس قدرت های هالک شگفت انگیز را جذب کرد و موفق شد بروس را ثابت نگه دارد اما باید سخت تلاش میکرد تا خشم هالک را کنترل کند. با این حال آمادئوس مصمم بود که هالک با وقارتر باشد

اخیراً آمادئوس با قهرمانانی مانند “میس مارول” ، “نوا” و … در حال مبارزه با جرم و جنایت بوده است. او همچنین در کنار “مردان ایکس” برای متوقف کردن برنامه “Weapon H” کار کرد. برنامه‌ ای که DNA خود آمادئوس را استخراج کرده و از آن برای ایجاد هیبرید های جهش یافته از هالک استفاده کرد.

تادئوس راس / هالک قرمز

قدرت ها و توانایی ها : قدرت و دوام فوق بشری ، سرعت فوق العاده ، جذب تشعشع

خط داستانی اصلی : ژنرال تادیوس راس با افتخار در ارتش خدمت کرد. زمانی که بمب جی بروس بنر منفجر شد، او حضور داشت و با دیدن وحشیگری که هالک قادر به انجام آن بود قول داد که او را شکار کند. پنتاگون راس را به عنوان رئیس عملیات بازداشت هالک منصوب کرد. راس با تمام وجود از هالک متنفر بود و از این که دخترش “بتی” عاشق بروس بنر بود متنفر تر. راس با خشم خود تصمیمات مشکوک مختلفی را در طول سال های زندگی اش در تلاش برای ریشه کن کردن همه هالک ها از زمین گرفت.

متأسفانه راس خودش به هیولا تبدیل شد. او موافقت کرد که با “M.O.D.O.K” همکاری کند تا این شرور بتواند بتی را زنده کند. M.O.D.O.K تشعشعات هالک را سیفون و سپس از آن برای تبدیل راس به هالک قرمز استفاده کرد. راس بدون هدف جنگید و خشمگین شد و در حال حاضر Red Hulk یک شرور است.

RICHARD “RICK” JONES / A-BOMB

قدرت ها و توانایی ها : فاکتور شفا ، جاودانگی و بازسازی سلولی، افزایش قدرت و مهارت های جهش، افزایش استقامت

خط داستانی اصلی : مدت‌ها پیش، “ریک جونز” یک کودک یاغی و بداخلاق بود که به یک پایگاه ارتش یورش برد و درست قبل از انفجار G-Bomb، بروس بنر ریک را به یک سنگر رساند. اما ریک در تغییر شکل هالک حضور داشت. بنابراین برای مدت طولانی در کنار هالک باقی ماند و آن ها دوستان صمیمی بودند و ریک حتی در تشکیل تیم انتقام جویان همکاری کرد.

اخیرا، ریک قدرت هایی را به دست آورده است که او را به یک بمب آبی بزرگ تبدیل کرده. این کار با تزریق DNA Abomination به او انجام شد مقصر ؟ M.O.D.O.K. . البته با وجود یک طغیان خشونت آمیز کوتاه، “A-Bomb” بر هوش خود کنترل دارد و او و هالک در حال حاضر متحد هستند.

کارل کریل / انسان جذب کننده

قدرت ها و توانایی ها : Omni-morph duplication

خط داستانی اصلی : “کارل کریل” یک جنایتکار بی اهمیت و ناشناخته بود تا این که “لوکی” او را برای نقشه های خود استخدام کرد. البته لوکی این کار را مخفیانه انجام داد. این “آزگاردی” به کریل یک معجون طلسم شده داد که به او قدرت بخشید. این قدرت ها به عنوان توانایی جذب و تکرار بافت ویژگی ها و قابلیت های هر چیزی که او لمس میکرد آشکار میشدند. کریل به خاطر رابطه اش با “تیتانیا” نیز شناخته میشود. مدت‌ها بعد، کریل داوطلب شد تا یک داروی پلاگین هالک دریافت کند که به او اجازه میداد اشعه گاما را جذب و از آن استفاده کند.

در حال حاضر کریل در زندان شماره یک “پیم” مشغول خدمت است. هرچند او تلاش کرد تا فرار کند، اما فرارش توسط She-Hulk خنثی شد.

الکسی سیتسویچ / کرگدن

قدرت ها و توانایی ها : سرعت و قدرت غیر طبیعی ، استقامت و دوام

خط داستانی اصلی : “الکسی” بخشی از مافیای روسیه بود. رویا های او با حرص و آز شروع شد و به پایان رسید. با وعده های ثروت و پول نقد، مافیا او را متقاعد کرد که تحت یک سری درمان های شیمیایی و پرتو های مرگبار قرار گیرد و او به یک مافوق بشر با یک زره بیرونی قدرتمند تبدیل شد , از پوست او الگوبرداری شده و برای همیشه به پوست یک کرگدن تبدیل شده است که با توجه به شخصیت پردازی اش یک نام مناسب بود.

“راینو” در طول ماموریت های خود به طور مداوم با شخصیت های مارول درگیر شد و اکنون یکی از اعضای “Savage Six” است.

الیزابت بتی راس / رد هالک

قدرت ها و توانایی ها : جذب انرژی ، عامل شفابخش و قدرت و سرعت فوق بشری

خط داستانی اصلی : بتی راس دختر تادئوس و معشوقه بروس بنر است. نامزدی او با بروس بنر در قصه او بسیار مهم است. بروس به عنوان هالک، محل برگزاری عروسی را ویران کرد و بنابراین هر امیدی که این دختر برای یک ازدواج مسالمت آمیز داشت نابود شد. بتی که عصبانی بود کمی نسبت به زندگی خود بی توجهی کرد و در نهایت توسط M.O.D.O.K دستگیر شد و او بتی را به موجودی بی فکر به نام “هارپی” تبدیل کرد.

هرچند “S.H.I.E.L.D.” در نهایت او را درمان کرد با این حال قرار گرفتن طولانی مدت او در معرض تابش گاما و همچنین انتقال خون شرورانه از Abomination، او را تا حد مرگ مسموم کرد. بعداً او دوباره ظاهر و به نوعی دوباره زنده شد و به عنوان یک جهش یافته، بتی راس در حال حاضر ناپایدار است.

ترجمه ای از طناز رجبعلی

مقاله ای تزجمه شده از سایت سایدشو