بالاخره چند قسمت اول سریال “پرایم ویدیو”، “ارباب حلقه‌ ها : حلقه‌های قدرت”، گران‌ترین سریال تلویزیونی ساخته شده در تاریخ پخش شدند. در سری مقاله های مربوط به این سریال به این خواهیم پرداخت که چه دوره تاریخی از افسانه “تالکین” در این سریال نمایش داده خواهد شد و این که “آمازون” چه حقوقی برای بخش های مختلف قصه دارد.

در این مقاله اما، خواهیم دانست که کدام شخصیت‌ ها از فیلم‌ های “پیتر جکسون” در سریال حلقه‌ های قدرت دوباره ظاهر میشوند تا شما را برای بازگشت به “سرزمین میانه” آماده کنند.

کدام شخصیت های آشنا را خواهیم دید ؟

حلقه‌ های قدرت در عصر دوم “آردا” ، قلمروی تالکین اتفاق می‌ افتد. کتاب‌ های “هابیت” و “ارباب حلقه‌ ها” و بنابراین فیلم‌ های پیتر جکسون سال‌ ها بعد و در اواخر عصر سوم اتفاق می‌ افتند. با این حال خبر خوب این است که پروفسور تالکین شخصیت هایی را طراحی کرد که جاودانه هستند : “الف ها”. بنابراین حتی اگر هزاران سال از قصه فیلم ها دور شده باشیم ، هنوز میتوان انتظار داشت شخصیت های آشنا از جمله الف‌ ها را ببینیم.

GALADRIEL

“ماتریارک” الف های باورنکردنی ، حاکم “Lothlorien” ، حامل “ننیا” ، یکی از سه حلقه الف های قوی و خشن که آن ها را در حالت نبرد کامل ، در جریان نجات “گندالف” در “هابیت : نبرد پنج ارتش” پیتر جکسون دیدیم است. یک مهره کلیدی در سریال جدید. یک الف که حتی قبل از عصر اول به دنیا آمده. در زمانی که “والینور” ، خانه الف‌ ها هنوز توسط “دو درخت” روشن میشد، “گالادریل” در تریلر هایی که از پرایم ویدیو دیده‌ ایم برجسته بود. واضح است که آن ها او را به قهرمان سریال تبدیل کرده اند. این گالادریل با ایفای نقش “Morfydd Clark” (که مطمئناً به زیبایی اثیری “کیت بلانشت” در فیلم‌ های PJ خواهد بود) جنگجویی فعال‌ تر از آن چه قبلاً دیده‌ ایم خواهد بود. این موضوع باعث ایجاد جنجال هایی شده است و برخی از طرفداران احساس میکنند که ارتش گالادریل برخلاف آن چه تالکین نوشته است عمل میکند. اما مشکل این جاست که تالکین چندین نسخه از قصه گالادریل نوشته است و آن ها یکسان نیستند پس این اجازه را میدهد تا جایی برای تفسیر باقی بماند. به هر حال ما این الف را در روز های جوان‌ ترش خواهیم دید.

او باید در این مقطع از زندگی اش ازدواج کند اما تاکنون هیچ نشانی از همسرش “سلبورن” ندیده‌ ایم. نقش او در فیلم‌ های ارباب حلقه‌ های PJ  به شدت کاهش یافت (اگرچه در نسخه‌ های توسعه‌ یافته کمی بازسازی و بهبود یافت) اما آیا به طور کامل از این سریال حذف شده است ؟ 

ELROND

“الروند” با ایفای نقش “هوگو ویوینگ” در فیلم‌ های جکسون، در عصر اول متولد شد و فرزند “ارندیل” و “الوینگ” بود. او به عنوان “نیمه الف” شناخته میشود زیرا پدرش ارندیل فرزند یک الف و یک فانی و مادرش الوینگ نوه معروف ترین ازدواج بین الف ها و آدم ها ، یعنی ازدواج “برن” و “لوتین” بود. بنابراین الروند باید بیش از یک نیمه الف باشد.

در حلقه‌ های قدرت، نقش الروند را “رابرت آرامایو” ایفا کرده و طرفداران از دیدن این الف با مو های کوتاه شوکه شده‌ اند. تریلر ها حاکی از آن است که او سیاستمداری در تضاد با گالادریل جنگجو خواهد بود. او در نهایت یک حلقه قدرت الف یعنی “ویلیا” را به همراه خواهد داشت اما واضح است که این حلقه‌ ها هنوز ساخته نشده‌ اند و احتمالاً ساخت آن ها یک نقطه داستانی مهم در پنج فصل سریال حلقه‌ های قدرت خواهد بود.

الروند و گالادریل از طریق ازدواج الروند با دختر گالادریل، “سلبریان” نسبت دارند با این حال نقش او حتی کم تر از سلبورن در فیلم‌ های جکسون بود زیرا اصلاً او را ندیدیم و تا اواخر عصر دوم نیز ظاهر نمیشود. بنابراین خواهیم دید که آیا او در فصل‌ های بعدی حضور خواهد داشت یا خیر.

GIL-GALAD

با پادشاه عالی الف ها در سرزمین میانه نیز ملاقات خواهیم کرد. “گیل گالاد” در پایان دوران دوم میمیرد اما حضوری اجمالی از او در فیلم های PJ دیدیم. حالا او در این سریال پیش درآمد، ارتش های “آخرین اتحاد” را ریاست خواهد کرد و قطعاً از دوران دوم حضور بیشتری خواهد داشت.

“هابیت ها” را خواهیم دید ؟

نه دقیقاً اما در عوض “هارفوت ها” را خواهیم دید. آن ها اجداد هابیت ها هستند. قبایل کوچ نشینی که هنوز عادت به ایجاد سوراخ در زمین را پیدا نکرده اند. آن ها نقش مهمی در هیچ یک از قصه های تالکین مربوط به دوران قبل از دوران سوم ندارند. اما میدانیم که هارفوت ها در عصر دوم وجود داشته اند و سازندگان این سریال اظهار کرده اند که : “… واقعاً، اگر هابیت یا چیزی شبیه هابیت در سریال نداشته باشید، شبیه سرزمین میانه میشود؟” 

دنیای آدم ها چطور ؟

عصر دوم زمان “نومنور”، پادشاهی جزیره ای آدم هاست. دو نفر از آن ها برای شما آشنا خواهند بود. “الندیل” و فرزندش “ایسیلدور”. در سه گانه ارباب حلقه ها، ما آن ها را فقط در پیش درآمد مبینیم. در نبرد “داگورلاد” که در آن با گیل گالاد نیز ملاقات کردیم , الندیل فرمانروای قدرتمندی بود که ارتش آدم ها را ریاست میکرد و فرزندش کسی بود که “حلقه یگانه” را از دست “سائورون” برید. این شخصیت‌ ها در واقع تا اواخر عصر دوم به وجود نمی‌ آیند.

الندیل در سال 3119 متولد شد و فرزندش در سال 3209 (به یاد داشته باشید ، این نومنورایی ها زندگی بسیار طولانی دارند). اما سازندگان سریال میخواهند خط زمانی عصر دوم را فشرده کنند بنابراین چیز هایی که با فاصله صد ها سال اتفاق افتاده اند. همزمان در سریال اتفاق می‌ افتند الندیل و ایسیلدور را خواهیم دید و با اعضای بیشتری از آدم ها ملاقات خواهیم کرد. در حالی که آن ها برای وفادار نگه داشتن نومنور به الف ها مبارزه میکنند.

“جادوگر ها” چطور ؟

خب این سؤال دلیل بسیاری از گمانه زنی هاست. به بیان دقیق، “ایستاری” یا همان پنج جادوگر شناخته شده که گندالف ، “سارومان” و “راداگاست” سه نفر از آن ها بودند تا عصر سوم به سرزمین میانه نیامدند. آن ها برای کمک به مردم سرزمین میانه در برابر تجدید حیات سائورون در حدود سال 1000 عصر سوم وارد شدند بنابراین بر اساس نوشته های تالکین، هیچ جادوگری در عصر دوم نباید وجود داشته باشد.

با این حال در تریلر ها، هارفوت، “پاپی” و “نوری” را دیده‌ ایم که با موجودی روبرو میشوند که آمازون از آن با عنوان “غریبه” یاد میکند. کسی که در نوعی شهاب به زمین می‌ افتد. ظاهر ژولیده و لباس‌ های خاکستری اش، به‌ علاوه تولدش در دهانه شهاب، ورژن خاکستری گندالف و تولد دوباره او با عنوان “گندالف سفید” را به یاد می‌ آورد.

بنابراین طرفداران این سؤال را داشتند که آیا نویسندگان خواسته اند گندالف را خیلی زود تر به سرزمین میانه بیاورند؟ یا ممکن است آن ها یک جادوگر جدید درست کرده باشند؟ فقط به این دلیل که ما از پنج ایستاری سرزمین میانه در عصر سوم مطلع هستیم آیا دلیل میشود هیچ جادوگری در عصر دوم وجود نداشته باشد ؟

طرح های مختلف داستانی

بنابراین ما گالادریل را داریم که نیرو های الف را ریاست میکند و الروند را که در حال بازی های فکریست. همه زیر نظر پادشاه عالی گیل گالاد، الندیل و ایسیلدور را در نومنور داریم که به دنبال وفادار نگه داشتن جزیره به اتحادشان با الف ها هستند.

به علاوه هارفوت ها را داریم که با فرد شهاب‌ سنگی عجیب و غریب و تمام رشته‌ های داستانی از شخصیت‌ هایی که قبلاً ندیده‌ ایم روبرو میشوند. برای مثال “دورف‌ هایی” که قلعه باورنکردنی “Khazad-dûm” را ساختند.

این لوکیشن تنها پس از سقوطش در فیلم “PJ’s The Fellowship of the Ring” دیده شد ، اما در The Rings of Power آن را در اوج شکوهش خواهیم دید , اما شرور بزرگ این سریال کیست ؟

Sauron

سائورون شروری بود که بر ارباب حلقه‌ ها تسلط داشت. او در The Rings of Power از ترفند های قدیمی‌ اش استفاده میکند. رئیس بزرگ سائورون ، “مورگوت” در پایان عصر اول شکست خورد و فرض بر این بود که سائورون نیز نابود شده است اما در عصر دوم دوباره ظاهر شد. هرچند در ابتدا به شکل “آناتار” تا فقط دشمنان خود را فریب دهد.

وقتی سریال حلقه‌ های قدرت شروع میشود، تریلر ها نشان دادند که فقط گالادریل معتقد است که سائورون همچنان یک تهدید محسوب میشود ما به عنوان بیننده نمیدانیم که او چه زمانی در سریال ظاهر خواهد شد، کدام بازیگر نقش او را ایفا خواهد کرد و حتی نمیدانیم که او چه شکلی خواهد داشت. پس برای فریب خوردن آماده باشید. بالاخره سائورون فریبکار ماهریست و احتمالاً بیشتر فصل 1 را به این فکر خواهیم کرد که کدام یک از شخصیت‌ هایی که در حال تماشایشان هستیم ممکن است تبدیل به سائورون شود.

ترجمه ای از سیاوش نثری

مقاله ای ترجمه شده از سایت سایدشو