شماره اول “Immortal X-Men” در پایان ماه مارس منتشر شد و این مجموعه مورد انتظار ادامه تکامل هیجان انگیز X-Men است که در حال حاضر در کامیک ها اتفاق می افتد , جهش یافته های کامیک های “مارول” همیشه مطرود بوده اند. بیشتر آن ها از جهش های خود برای کمک به جهان استفاده کرده اند با این حال انسان ها هنوز دلایلی برای نفرت از آن ها دارند.

در طول سال ها افرادی مانند “مگنیتو” تلاش کرده اند تا پناهگاه های امنی برای جهش یافته ایجاد کنند. “جنوشا”، ملت مستقل او اما متحمل یک نسل کشی فاجعه آمیز شد. حتی “عمارت ایکس” “پروفسور خاویر” بار ها تخریب شده است اما در سال 2019، زمانی که “جاناتان هیکمن” مأموریت جهش یافته استقلال را با “House of X/Powers of X” دوباره طراحی کرد وضعبت عوض شد.

جهش‌یافته‌ ها علاوه بر یافتن خانه‌ای برای خودشان در حال استقرار قدرت خود در جهان (و فضای بیرونی) , همراه با کشف اعماق جدید برای قدرت‌ های خود هستند حتی مرگ و بیماری به واسطه عصر “کراکوا” به موانعی قابل کنترل تبدیل شده اند. بیایید ابتدا به نحوه ملاقات مردان ایکس با کراکوا در عصر نقره ای کامیک ها و سپس به معنای این دوره هیجان انگیز برای همه جهش یافته ها بپزدازیم.

اولین حضور کراکوا

کراکوا برای اولین بار در سال 1975 به عنوان یک آنتاگونیست در شماره 1 از کامیک های مردان ایکس با اندازه غول پیکر ظاهر شد. در مقابل دسته دوم جهش یافته های خاویر، جزیره ای که مانند یک موجود راه میرود و از انرژی های جهش یافته ها تغذیه میکند حریف وحشتناکی بود. او با ترکیب قدرت آن ها وحشتناک تر میشد و تنها شارژ الکتریکی “استورم” از دستکاری مغناطیسی “پولاریس” میتوانست پیوند کراکوا با زمین را قطع کند. جزیره جهش یافته به فضا فرستاده شد، به دور از هر گونه قربانی جهش یافته اما به طور موقت.

کراکوا با هر نام دیگری

در نهایت کراکوا توانست به اقیانوس آرام بازگردد. چارلز خاویر با دیدن این فرصت، شروع به آماده سازی فضا به عنوان پناهگاه جهش یافته های جدید کرد. با نوشته جاناتان هیکمن مشخص شد که “مویرا مک تاگرت” نیز یک جهش یافته با قدرت رستاخیز است. این به او توانایی تغییر تاریخ را با استفاده از دانش خود از آینده بخشید. او، چارلز و مگنیتو نقشه ای برای کراکوا، ملت جهش یافته ها تدوین کردند.

اگرچه حضور مویرا مخفی نگه داشته شد چارلز و مگنیتو “شورای ساکت” را دایر کردند. کمیته ای از جهش یافته ها برای ریاست جزیره، شورای ساکت که از متحدان قابل اعتماد و همچنین دشمنانی خیانتکار تشکیل شده بود. قوانینی را ایجاد و به علاوه در مورد مسائل مختلف مشورت کرد. با فناوری نوآورانه گل کراکوا، جهش‌یافته‌ ها با سایر نقاط جهان مبادله و در ازای قدرت , داروی نجات بخش ارائه کردند.

جوجه کشی در صورت مرگ

قبلاً نیاز کراکوا به تغذیه از انرژی جهش یافته ها مخرب بود اما هنگامی که جزیره پرجمعیت شد , دیگر میتوانست با خیال راحت از هر جهش یافته کمی قدرت بگیرد. پیشرفت دیگر این بود که جهش یافته ها اکنون میتوانستند احیا شوند و “پنج”  گروهی متشکل از “Hope Summers” ، “Egg” ، “Tempus” ، “Proteus” و “Elixir” قدرت های خود را برای بازگرداندن جهش یافته هایی که مرده اند ترکیب کردند.

با توانایی جدید پنج، حتی جهش‌ یافته‌ هایی که به خاطر “اسکارلت ویچ” از قدرت افتاده بودند نیز میتوانستند با قدرت‌ های دست نخورده خود بازیابی شوند. پناهندگان جهش یافته از سرتاسر جهان آورده میشدند و هر کسی که در جنگ از بین میرفت میتوانست بازگردد. برای مدتی مرگ‌ هایی که در “Otherworld” اتفاق افتادند غیرقابل برگشت بود اما هنگامی که پنج، قدرت خود را برای بذر یک جهش یافته ترکیب میکنند. خاطرات فرد با استفاده از فایل‌ های پشتیبان از “Cerebro” بازیابی میشوند. در ابتدا خاویر تنها کسی بود که اجازه انجام این بخش از فرآیند را داشت اما در نهایت سایر تله پات ها نیز وارد عمل شدند.

زندگی در کراکوا

زندگی روزمره کراکوایی با هر چیزی که جهش یافته های مارول تجربه کرده بودند متفاوت بود. آن ها میتوانستند با استفاده از منابع عظیم جزیره با یکدیگر همزیستی کنند. قهرمانان، شرور ها و هر کسی که در بین آن ها قرار داشت . گل‌ های تولید شده توسط کراکوا به جهش‌ یافته‌ ها اجازه میداد تا با استفاده از یک سیستم پورتال دو طرفه تقریباً به هر کجا سفر کنند. سایر گل‌ های کراکوا نیز زیستگاه‌ هایی را رشد دادند. شاخه‌ هایی از جزیره که منجر به گسترش جهش‌ یافته های جزیره در سراسر جهان و فضای بیرونی شدند.

رویدادهای مهم کراکوا

در حال حاضر کراکوا میزبان سهم خود از رویداد های کامیک های مارول بوده است. بیش از 10 تیم جهش یافته یک راه اندازی مجدد در کراکوا دریافت کرده اند، از جمله “Excalibur” ، “New Mutants”  و “X-Force” , به علاوه یک لیست به روز شده X-Men از گروه‌های جدید تر مانند “Children of the Atom” و “S.W.O.R.D” و همچنین آینده جهش یافته ها به روش های عمیق و غیرمنتظره.

آینده کراکوا

عصر کراکوا برای همیشه پویایی جهش یافته ها را عوض کرده است. همانطور که “آپوکالیپس” نشان داده، شرور ها خود را بهبود بخشیده اند. چهره‌ های دیگر مانند “Destiny” پس از چندین دهه از مرگ بازگشته‌ اند تا ساختار های قدرت کراکوا را کاملاً عوض کنند. حتی زبان جهش یافته ها ایجاد شده و مترجم هایی بین شورای ساکت و خود جزیره حضور دارند.

البته با وجود تمام مزیت ها، شورای ساکت به آرامی از درون در حال فروپاشیست. جهش‌ یافته‌ ها در سراسر کراکوا در حال کشف توانایی های جدید برای ترکیب قدرت‌ های خود و دستیابی به نتایج غیرممکن هستند و به علاوه، افشای “آراککو” و تشکیل مریخ به یک پایگاه جهش یافته همچنان بر وضعیت روی زمین و سراسر کهکشان تأثیر میگذارد.

ترجمه ای از طناز رجبعلی

مقاله ای ترجمه شده از سایت سایدشو