با نزدیک شدن به اکران فیلم مرد مورچه ای و زنبور:دنیای کوانتوم، یک شخصیت مارول وجود دارد که ممکن است نقشی بزرگتر از آنچه انتظار دارید بازی کند: کاساندرا لنگ. در حالی که قبلاً او را برای مدت کوتاهی دیده‌ایم، تبلیغات و عکس‌های متعدد نشان می‌دهد که ما در نهایت درخشش او را در فیلم آینده خواهیم دید.

در کمیک‌ها، او مدتی است که نقش مهمی را ایفا می کند، و حالا با انتقال MCU به فاز 5، نقش مهمی را در آن ایفا خواهد کرد. پس بیایید وارد آن شویم و کمی بیشتر در مورد کسی لنگ و این که چگونه در طول سالها رشد کرده است، بیاموزیم.

 

کسی لنگ (Cassie Lang)

مارول کسی لنگ

ما اولین بار در سال 1979 با کسی لنگ در چاپ اول مارول شماره 47 ملاقات کردیم، اما تا چند سال بعد با او آشنا نشدیم. او دوباره در سال 2006 در انتقام‌جویان جوان شماره 6 معرفی شد.

در کمیک ها، کسی در کنار چندین تیم ابر قهرمان کار کرده است. از این گذشته، او زمانی که پدرش با انتقام جویان کار می کرد، او را الگوی خود می کرد. اما پس از مرگ نابهنگام او، کسی مجبور شد با مادر و ناپدری‌اش بماند، حتی اگر با هم کنار بیایند. بنابراین هنگامی که کسی از خانه فرار کرد، تصمیم گرفت به Runaways بپیوندد. اما در همان شب، او در مورد انتقام‌جویان جوان آگاه شد و به دنبال شاگرد هاوکای، استاد تیرانداز کیت بیشاپ، رفت. کسی آنقدر شجاع بود که از خودش دفاع کند، مطمئن بود که او سزاوار جایگاهی در تیم است. با شروع مشاجره بین نوجوانان، کسی شروع به رشد کرد. قبل از اینکه مشخص شود چقدر قدرتمند است، تقریباً دو برابر اندازه او بزرگ شد.

راز غول پیکر CASSIE

راز او آشکار شد. در طول سال‌های زیادی که پدرش با چهار شگفت‌انگیز و انتقام‌جویان کار می‌کرد، کسی لنگ خود را در معرض مقادیر عظیم تشعشعات ذرات پیم قرار می‌داد. تابش به آرامی به او قدرتی داد که هنک پیم، جانت ون داین و حتی پدرش اسکات لنگ از لباس مخصوص برای اجرا استفاده می کردند. کسی به هیچ نوع لباس فوق العاده ای نیاز نداشت تا به او قدرت کوچک شدن یا بزرگ شدن به اندازه های زیر اتمی و غول پیکر بدهد. کسی به تنهایی قدرت را در اختیار داشت، اگرچه او در نهایت لباس قهرمانی فوق العاده ای به تن می کرد که توانایی رشد و کوچک شدن همراه با او را داشت.

کانگ فاتح قبل از اینکه حتی فرصت پیدا کردن نام ابرقهرمان خود را پیدا کند، به عمارت انتقام جویان حمله کرد. کسی و کیت بیشاپ، دوش به دوش دیگر قهرمانان برای شکست کانگ کار کردند و این باعث شد که او در تیم جای بگیرد. این اولین باری بود که او به نجات جهان کمک کرد و مطمئنا آخرین بار هم نخواهد بود.

 

استچر (Stature)

مارول کسی لنگ

 

کمی پس از پیوستن به انتقام‌جویان جوان، او باید نام ابرقهرمانی Stature را برای خود می گرفت. منطقی است که شخصیت او قد بلند باشد. او در مقابل شرورانی مانند کانگ فاتح، اسکرول ها ایستادگی کرده و حتی با زودیاک مبارزه کرده است. او در کنار قهرمانان قدرتمند انتقام‌جویان جوان، مانند کیت بیشاپ، پسر آهنی، پاتریوت، هالکینگ و ویکان ایستاده است. او این توانایی را دارد که تقریباً از هر کسی که قدرتش را دارد بزرگتر و کوچکتر شود.

در یک داستان ویرانگر، کسی با قدرت خود مبارزه می کند. هنگامی که او متوجه می شود که به طور تصادفی به ناپدری خود آسیب رسانده است، در حالی که در شکل غول پیکر خود بود، احساس می کند بسیار کوچک است. او می خواهد فقط در خودش کوچک شود. اما از آنجایی که قدرت های او به شدت تحت تأثیر احساساتش است، افسردگی او باعث می شود که او به معنای واقعی کلمه کوچک شود. او از زیر اتمی فراتر می رود و تقریباً خود را از وجود خارج می کند. تیم او باید او را بالا بکشد و از خودش بیرون بکشد، در غیر این صورت او کاملا ناپدید می شود. تیم به او کمک می کند تا با این مسئولیت دست و پنجه نرم کند، و او به موقع از آن خارج می شود تا خود را نجات دهد و به نجات جهان ادامه دهد. Stature می تواند چقدر قدرتمند باشد، چه در داخل و چه در بیرون.

استچر نه تنها قدرتمند است، بلکه باهوش و سازگار است. در یک نبرد خطرناک در برابر دکتر دووم، زمانی که پسر آهنی انتقام جویان جوان را در جریان زمان قرار داد، کسی لنگ فرصتی دید تا پدرش را به زندگی بازگرداند. او جان خود را برای شکست دادن Doom داد. فداکاری او کار را تمام کرد.

 

استینگر (Stinger)

مارول کسی لنگ

 

مانند اکثر ابر قهرمانان خارق العاده، آنها برای مدت طولانی مرده نمی مانند. پس از اینکه یک طلسم وارونگی باعث تغییر اخلاق دکتر دووم شد، او تمام تلاش خود را کرد تا بدی های خود را برطرف کند. او کارهای وحشتناک بی شماری انجام داده بود، اما زمانی که قدرت داشت یک چیز و یک چیز را به تنهایی درست کند، مهمترین کار را انجام داد: او کسی لنگ را به زندگی بازگرداند.

پس از احیا، او برای مدتی تلاش کرد تا فقط یک زندگی عادی داشته باشد – اما این هرگز برای کسی به این شجاعت در کار نبود. طولی نکشید که او نام استینگر را به خود گرفت و دوش به دوش با پدرش مرد مورچه ای جنگید.

به عنوان استینگر، او حتی قدرتمندتر شده است. او کلاه ایمنی به دست آورد که به او اجازه می دهد مانند پدرش با حشرات ارتباط برقرار کند. او همچنین یک لباس مخصوص با بال به دست آورد که به او اجازه می داد درست مانند زنبور پرواز کند. با آن، و توانایی های طبیعی او برای کوچک شدن و رشد، او بارها به نجات جهان کمک کرده است. و در هر تیمی که باشد، عضوی ارزشمند است که امید و نور را به هر موقعیتی می‌آورد.

 

کسی در MCU

مارول کسی لنگ

 

ما اولین بار با کسی لنگ در قسمت اول مرد مورچه ای آشنا شدیم. اسکات لنگ به اندازه کافی خوش شانس است که دختری ماجراجو، احمق و دو برابر شجاعتر از پدرش دارد. حتی بدون لباس مخصوصی که توسط ذرات پیم تقویت شده است و سالها تجربه به عنوان یک برنامه نویس و قهرمان فوق العاده، کسی همیشه باهوش و دلسوز است. او می بیند که اف بی آی چگونه با پدرش رفتار می کند و هر کاری که می تواند برای محافظت از او انجام می دهد. تعداد بسیار کمی از کودکان هشت ساله وجود دارند که مورچه ای غول پیکر را در وان حمام ببینند و به زیبایی و شادی او واکنش نشان دهند.

کسی همیشه بخش مهمی از ماجراهای پدرش بوده است. او انگیزه او بوده است، او در طول انتقامجویان:پایان بازی به او کمک کرده است و به نظر می رسد که او یکی از شخصیت هایی خواهد بود که رویدادهای مرد مورچه ای و زنبور:دنیای کوانتوم را آغاز می کند. او قبلاً با او کوچک شده بود و در کنار اسکات و هوپ فیلمی را تماشا می کرد. اما اکنون، او مثل قبل کوچکتر خواهد شد.

آیا مشتاقانه منتظر حضور بیشتر کسی لنگ در دنیای سینمایی مارول هستید؟ زمانی که مرد مورچه ای و زنبور:دنیای کوانتوم در ۱۷ فوریه ۲۰۲۳ وارد سینماها شود، او را خواهیم دید.

 

ترجمه ای از هادی شنوایی – برگرفته از سایت ساید شو

https://www.sideshow.com/blog/marvel-who-is-cassie-lang