اثر ویدئویی “Cyberpunk 2077″ یکی از مورد انتظارترین آثار سال 2020 بود و انتشار آن چرخه‌ ای طولانی از اخبار، نقد ها و بروزرسانی‌ ها را به همراه داشت. با انتشار مجدد این اثر برای “پلی استیشن 5″، شرکت “CD Projekt” به طرفداران فرصت دیگری بخشید تا در گروه‌ های مختلف Cyberpunk 2077 غرق شوند.

شهر “نایت سیتی” مملو از “Boostergang” هاست. گروه هایی خیابانی متشکل از افراد سایبرنتیکی که ادعا دارند شهر برای آن هاست. در این مقاله به معرفی هر کدام از این گروه ها خواهیم پرداخت.

 The Valentinos

“والنتینو” ها فراتر از گروهی برای اغوای دختران شهر هستند در ظاهر اما به نظر میرسد که تنها فکر و ذکر آن ها مهمانیست. گروه آن ها زیر نظر “سانتا مورته” فعالیت میکند. با وجود آن که همیشه در حال عیش و نوش و تفریح اند اما یک قانون مهم دارند آن این که هیچوقت از شرافت خود کوتاه نمی آیند.

یکی از بزرگ‌ ترین گروه های نایت سیتی  والنتینو ها هستند و به قانون های اخلاقی قوی و سنت‌ های چند صد ساله گره خورده اند. آن ها با کنترل بخش هایی از مناطق عمدتا لاتین تبار، با ارزش هایی مانند شرافت و عدالت زندگی میکنند.

Voodoo Boys

گروه “Voodoo Boys” از حمله های مختلف و خراب کارانه تا فروش مواد مخدر را در کارنامه خود دارند و به علاوه از جادو کمک میگیرند. جادو هایی که کم خطر ترین آن ها مواد مخدر است.

اما در بازی ویدئویی به نظر میرسد آن ها عوض شده اند و بیشتر به فکر حفظ صلح و استفاده از تکنولوژی های سایبرنتیکی هستند.

Kang Tao

کانگ تائو” یک گروه سازنده اسلحه قدرتمند است که به خاطر سلاح های هوشمند خود مانند اسلحه های تهاجمی “G-58 Dian” و “Type 41” معروف شده است. این شرکت توسط قدرتمند ها تقویت شده است. حتی اگر شما از سلاح های آن ها فرار کنید، نمیتوانید از قدرت آن ها فرار کنید. کانگ تائو همچنین خدمات امنیتی ارائه میکند که باعث میشود در برخی از مناطق حضور وسیعی داشته باشد.

این گروه در زمینه فناوری نیز فعال است و با استرانژی های نوآورانه اش توانسته به سرعت به موفقیت برسد.

Animals

گروه “حیوانات” در یک جنگ گروهی شدید با “پسران وودو” هستند. آن ها حرص قدرت دارند و میخواهند با ارتقای تهاجمی توانایی های حیوانی خود با مواد مخدر، به “انسان برتر” تبدیل شوند و از ارتقای نرم افزار های سایبرنتیکی به نفع روش های غیر متعارف خود استفاده میکنند.

در طول این اثر ویدئویی ممکن است بار ها یکی از رئسای این گروه از شما بخواهد با گروه پسران وودو وارد مبارزه شوید. این گروه مبارزه خیابانی که از غرب اقیانوس آرام آمده اند از تکنولوژی های سایبرنتیکی معمولی اجتناب و در عوض از “اولترا تستوسترون” و مکمل های حیوانی مانند هورمون های رشد استفاده میکنند. آن ها موجوداتی خطرناک اند.

Tyger’s Claw

گروه “پنجه ببر” یک باند جنگی و دفاعیست که از شهر ژاپنی ها  خارج شده است. آن ها با نرم افزار های سایبرنتیکی کمتر تقویت شده اند اما به طور سنتی در مبارزه ماهر اند و در هنر های رزمی و استفاده از سلاح های قدیمی ژاپنی از جمله “کاتانا” تخصص دارند. همچنین به نظر میرسد که از فرهنگ دوچرخه سواری “بوسوزوکو” نیز برخوردار هستند.

البته شایعات درون دنیای بازی حاکی از آن است که آن ها توسط شرکت “Arasaka” حمایت میشوند.

Arasaka Corp

شرکت “آراساکا” یک شرکت چند ملیتی با قدرت و نفوذ مالی بیشتر از هر شرکت دیگری در دنیای سایبرپانک است. آن ها در زمینه بانکداری، خدمات حقوقی و امنیت سروکار دارند و نفوذ یا به چالش کشیدن آن ها در هر ظرفیتی دشوار است.

شرکت آراساکا از هر تاکتیکی برای ماندن در صدر جدول استفاده خواهد کرد. از رشوه گرفتن تا کشت و کشتار. آن ها مطمئنا در “جنگ شرکتی چهارم” نقشی داشته اند و قطعا پیوند های بدی با واقعه غم انگیز “جانی سیلورهند” دارند.

Maelstrom

گروه “Maelstrom” یکی از وحشتناک ترین باند های بصری در Night City است و در بازی ممکن است با زیرکی به پایگاه آن ها نفوذ کنید. آن‌ ها خود را با لباس‌ های سایبرنتیکی به میزان بی‌ سابقه‌ ای تقویت میکنند تا در نبرد برتری داشته باشند.

در واقع به نظر میرسد که بسیاری از آن ها بیشتر ماشین هستند تا انسان با تغییراتی با قابلیت‌ های ناشناخته. وسواس آن ها نسبت به پوشاک سایبرنتیکی اکثر اعضای خود را به سمت روان پریشی سوق داده است اما هیچ نشانه ای از کاهش سرعت آن ها وجود ندارد .

6th Street

گروه “خیابان ششم” در ابتدا هدف مهمی داشت. آن ها چشم اندازی از عدالت و برابری در نایت سیتی داشتند. اما افراد مختلف سقوط کرده‌ اند و دیدگاه عدالت در خیابان ششم مطمئنا به شما در بازی کمک نخواهد کرد.

آن ها پس از دستگیری های متوالی توسط پلیس نایت سیتی دیگر به قوانین احترام میگذارند اما در حوالی این گروه مواظب جان خود باشید.

The Mox

گروه “Mox” یا”دختران زیبا” در برابر خشونت و سوء استفاده از شهر محافظت میکنند. این گروه به افتخار مالک کلوپی به نام “الیزابت” تأسیس شد و ایده‌ آل‌ های حفاظتی او را در اهداف خود پذیرفت.

اطلاعات کمی در مورد این گروه وجود دارد اما آن ها را نباید دست کم گرفت. هرچه کمتر بدانید حمله برای آن ها آسان تر است.

ترجمه ای از سیاوش نثری

مقاله ای ترجمه شده از سایت سایدشو