ماسک دارش هستید, همراه ما باشید

بسیاری از فیلم های ترسناک در طول تاریخ سینما, برای آن که عنصر وحشت را در خودشان نهادینه کنند و برای همیشه در ذهن مخاطبین این ژانر قرار بگیرند, شخصیت های منفی و بد ذات خودشان را با یک “ماسک” معرفی میکنند .

در این مقاله قصد داریم به معرفی 10 تا از فیلم هایی که توانستند لرزه بر انداممان بیاندازند و تا اعماق کابوس های شبانه مان نفوذ کنند بپردازیم …

با ما همراه باشید .

10 / button mask , nightbreed 1990

هیولا های مخوف و انسان نما های کریه و موجودات دوزخی زیادی در فیلم های ترسناک حضور دارند, اما یک قاتل سریالی, مخفی شده پشت یک ماسک وحشتناک, از تمام اون ها بد تر و هولناک تر است .. “فرزندان شب” شاید چندان فیلم رده بالایی نباشد اما ماسک دکمه ای نخ نما شده شخصیت شرور فیلم, “دکتر دکر”, به جرئت ستاره ی این نمایش وحشت است!

چشم های دکمه مانند و دهان دوخته شده به معنای واقعی کلمه, عامل ایجاد ترس و دلهره هستند … حتی وقتی که او فقط صحبت میکند, چون هر چه نباشد او یک قاتل چاقو کش است!

9 / pig mask , saw franchise 2004 –

خوک ها به تنهایی ترسناک نیستند, اما وقتی به نمادی از قتل های بی رحمانه و وحشیانه و چندش آور تبدیل شوند, میتوانند به راحتی ترس زیادی را با خودشان به ارمغان بیاورند … ماسکی که “جیگ ساو” و هم دستانش خود را پشت آن پنهان کرده و نشانی از سال زودیاکی میشود که قاتل در آن سلطنت رعب و وحشت خود را آغاز میکند.

این چهره ی مبدل نفرت انگیز, ترس را در سناریویی که به خودی خود وحشتناک و مرعوب کننده است شدت میبخشد … حالا هنوز هم فکر میکنید خوک ها ترسناک نیستند؟

 در دنیای فیلم های “اره”, ماسک خوک یعنی کارت تمومه!

8 / Mrs. Tredoni Mask , Alice, Sweet Alice 1976

لباس سرتاسری دلهره آور این کاراکتر و ماسک ساده ای که گریم ترسناکی دارد, توانسته اند ترکیب وحشتناکی را بسازند, مخصوصا زمانی که او آن ها را با بارانی زرد رنگش ست میکند!

ترکیبی که به هیچ عنوان نباید آن را دست کم گرفت …

شاید اگر این خصوصیات, خصوصیات عروسکی در دست یک کودک بود, تنها کمی نگران کننده به نظر میرسید … اما به عنوان پوشش یک قاتل, همان سایه چشم ها و لبخند کج همیشه ثابت, میتوانند به کابوسی ابدی تبدیل شوند!

7 / The Hag , Curtains 1983

تست بازیگری برای یک فیلم, خودش به اندازه کافی نگران کننده است, اما وقتی یک قاتل هم به آن اضافه شود همه چیز رنگ و بوی دیگری میگیرد … رنگ و بوی ترس !

ماسک “عجوزه”, با چشمان فرو رفته, خیره و خونبار, نهایت وحشت را به وجود شما تزریق میکند

یک رقیب بازیگری تنگ نظر با عزمی راسخ در کشتن, سطح جدیدی از “رقابت بیرحمانه” را بوجود می آورد .

6 / Babyface Killer , The Hills Run Red 2009

میتوان گفت این ماسک اخیرا به ژانر وحشت اضافه شده است و نسبت به بقیه تازه وارد است, اما این از ترسناک بودنش چیزی کم نمیکند …

فک خورد شده, گونه های ترک برداشته و این حقیقت ترسناک که این صورت چندش آور با سیم خاردار در هم تنیده شده است, یا فقط همین که میدانیم یک قاتل شرور پشت این ماسک قرار دارد … هر کدام از این ها برای جنون تشدید شونده ی این فیلم به شدت کافی هستند!