جهان جنگ ستارگان به خاطر قهرمانان شجاع اما معیوب، شروران عذاب دیده و بیگانگان چشم نوازش به خوبی شناخته شده است. اما در بسیاری از فیلم‌های جنگ ستارگان، سریال‌های تلویزیونی و کتاب‌های کمیک، درویدها بخش اصلی اکشن هستند.

و آنها صرفاً خودکارهای بی فکر نیستند. درویدهای جنگ ستارگان به عنوان کمک کننده، مترجم، همراه و موارد دیگر خدمت می کنند. درویدها با شخصیت‌های متمایز و پیچیده‌شان، اغلب به اندازه همتایان بیولوژیکی خود حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. علاوه بر این، با کمی تسکین کمیک که معمولاً به روند کار اضافه می‌شود، این بازیگران روباتیک برای دهه‌ها تأثیری ماندگار بر طرفداران گذاشته‌اند.

در اینجا تعدادی از به یاد ماندنی ترین درویدهای جنگ ستارگان را معرفی می کنیم.

 

R2-D2 و C-3PO

دروید برتر جنگ ستارگان

اینها اصل هستند، دو دروید اول که مخاطب در فیلم های جنگ ستارگان با آن ها مواجه می شود. R2-D2™ و C-3PO™ اکشن را به حرکت درآوردند، و از آن زمان تاکنون نقش مهمی در این سری بازی کرده‌اند. C-3PO در اصل توسط کسی بجز Anakin Skywalker ایجاد شد، مدتها قبل از اینکه او Jedi™ شود. به عنوان یک پروتکل دروید، C-3PO یک رویکرد کمدی محتاطانه را از طریق ماجراجویی های زیادی ارائه کرده است و توانسته است همراه ابدی خود، R2-D2 را در خط نگه دارد.

R2-D2 با داشتن یک یاتاقان سلطنتی تر، در خدمت Queen Amidala™ شروع به کار کرد. این دروید کوچک آسترومک جسور است و راهی برای وارد کردن خود به موقعیت‌های سخت دارد. این دو دروید با هم d; جفت عالی را می سازند. آنها تقریباً در تمام فیلم‌های جنگ ستارگان حضور دارند، آنها در ردیف جلو برای تمام اکشن‌ها قرار داشته‌اند و در بیش از یک بار سرنوشت کهکشان را تغییر داده‌اند.

 

BB-8

 

دروید برتر جنگ ستارگان

 

یکی از جدیدترین اعضای داستان جنگ ستارگان، BB-8™ به همان اندازه که مفید است، وفادار هم هست. BB-8 که خلبان مقاومت، پو دامرون را در ماموریت‌های متعددش در سراسر کهکشان همراهی می‌کند، یک دروید استرومکی است که در حرفه کوتاه خود چیزهای زیادی دیده است.

تا کنون، BB-8 به مقاومت کمک کرده است تا پایگاه استارکیلر را نابود کند، به یافتن لوک اسکای واکر، عارف جدای مفقود شده کمک کرده است، و او حتی برای سوار شدن به هنگام مقابله با نیروهای مقاومت در برابر نیروهای رهبر بزرگ محفل نخست، Kylo Ren™ همراه بوده است. به عنوان دستیار نیمه وقت Rey™، Finn™، و جاسوس مقاومت Kazuda Xiono™، واضح است که کارها برای BB-8 تازه شروع شده است.

 

 

K-2SO

 

دروید برتر جنگ ستارگان

 

K-2SO™ یک دروید امنیتی امپریالیستی (که به آنها KX Enforcer Droids ™ گفته می شود) که به طرز وحشیانه ای صادق و تا حدی بدبین بود، برای کمک به اهداف شورش دوباره برنامه ریزی شد. همراه همیشگی رهبر شورشیان Cassian Andor™، K-2SO هم به عنوان کمک خلبان و هم به عنوان نگهبان عمل می کرد.

همانطور که اتحاد شورشیان در حال شروع کامل بود، K-2SO برای کمک به Cassian Andor و Jyn Erso™ در جستجوی اطلاعات در مورد ستاره مرگ فرستاده شد. در حمله به یاد ماندنی شورشیان که در سیاره Scarif™ رخ داد، K-2SO در نهایت خود را قربانی کرد و به شورشیان اجازه داد تا نقشه‌های ستاره مرگ را که بعداً شورش را به پیروزی می‌رساند، منتقل کنند.

 

C1-10P (CHOPPER)

 

دروید برتر جنگ ستارگان

 

این دروید استرومک که با محبت از آن به عنوان Chopper یاد می شود، عضو جدایی ناپذیر Spectres™ بود، گروهی از شورشیان که علیه امپراتوری در و اطراف سیاره Lothal™ می جنگیدند. چاپر مانند یک کوچولو قدیمی کمک کرد تا سفینه آنها، Ghost، در حالت عادی بماند. چاپر بیش از یک مکانیک، یک کهنه سرباز در جنگ های کلون نیز بود و در بسیاری از نبردها به نیروی دریایی جمهوری خدمت کرد.

همانطور که امپراتوری برجسته شد، چاپر اغلب در ماموریت‌هایی با اسپکترز در کنار خلبان برتر Twi’lek یعنی  هرا سیندولا، جنگجویان جدای کانان جاروس و ازرا بریجر ، سابین رن ماندالوریان و زب لایات خشن شرکت می کرد. Orrelios™. ماهیت سرسختانه و رابطه خصمانه چاپر با سایر خدمه همه بخشی از جذابیت او بود، و تلاش های او کمک کرد تا اسپکترز را یک قدم جلوتر از مغز متفکر امپراتوری، دریاسالار بزرگ ترون، در حالی که او گروه شورشی را تعقیب می کرد، نگه دارد.

 

R1-J5

 

دروید برتر جنگ ستارگان

 

این دروید استرومک که با نام Bucket™ نیز شناخته می‌شود، عضو تیم فایربال™، یک تیم مسابقه‌ای است که در ایستگاه سوخت‌گیری به نام Colossus™ فعالیت می‌کند. باکت که قبلاً خلبان برتر مسابقه Jarek Yeager™ بود، اکنون در Colossus به تعمیر کشتی‌ها کمک می‌کند تا آنها برای مقابله با چالش‌های مسابقه‌ای پیچیده و آیرودینامیک آماده شوند.

باکت که کهنه و ظاهراً آخرین قدم هایش است، ثابت کرد که متحد قابل اعتمادی برای اعضای مقاومت است. او با پوشیدن کلاه خلبانی امضا شده خود، بیش از یک بار با پو دامرون و کازودا شیونو برای نجات روز کار کرده است. ماجراهای باکت در جریان است، زیرا First Order در تلاش برای از بین بردن مقاومت در تعقیب دوستانش در Colossus است.

 

IG-88 و 4-LOM

 

دروید برتر جنگ ستارگان

 

همه droid های موجود در دنیای جنگ ستارگان مفید یا دوستانه نیستند و برخی از آنها کاملاً پست هستند. در واقع، دو تا از بدنام ترین شکارچیان جایزه در کهکشان، درویدهای IG-88 و 4-LOM هستند. IG-88 ترسناک، یک دروید قاتل با برنامه نویسی خودتخریبی است. مدت کوتاهی پس از فعال‌سازی، IG-88 از مزیت‌های تکنولوژیکی خود استفاده کرد تا به یکی از برترین شکارچیان جایزه در کهکشان تبدیل شود.

از سوی دیگر، 4-LOM به عنوان یک دروید پروتکل طراحی شد اما یک نقص برنامه‌نویسی به او اجازه داد تا هدف مورد نظر خود را ندید بگیرد و مسیر جنایی را دنبال کند. او در نهایت به تبدیل شدن به یک جایزه بگیر رضایت داد و یکی از بهترین های کهکشان شد.

هر دو دروید به عنوان جایزه بگیر آنقدر مؤثر بوده اند که همراه با Boba Fett™، Dengar™، Bossk™، و Zuckuss™، توسط Darth Vader™ برای شکار رهبر شورشیان Han Solo™ احضار شدند. این درویدها به اندازه برخی دیگر از درویدهای موجود در این لیست اغلب روی صفحه نمایش نیستند اما بدون توجه به این قضیه، مورد علاقه طرفداران باقی می مانند.

 

IG-11 / IG-12

 

دروید برتر جنگ ستارگان

 

با این حال، حتی یک دروید در ابتدا “بد” می تواند یک مدار جدید را تغییر دهد. برای مثال IG-11™ را در نظر بگیرید. او یک دروید قاتل بود که برای پیروی از دستورالعمل های انجمن جایزه بگیران برنامه ریزی شد. او در کنار The Mandalorian™، کودک را شکار کرد. پس از اینکه توسط دین جارین نابود شد، Ugnaught™ Kuiil، پس از تغییر عقیده، به تغییر بیشتر برنامه‌نویسی IG-11 کمک کرد تا محافظی برای کودک باشد. فداکاری او به Grogu™ بسیار ارزشمند خواهد بود.

بعداً در Nevarro City™، Anzellan droidsmiths™ به بازیابی مجدد IG-11 کمک کرد و IG-12™ جدید را ایجاد کرد. پس از چند سواری آزمایشی ناهموار با گروگو، IG-12 مارشال جدید شهر شد.

 

B1 BATTLE DROIDS

 

دروید برتر جنگ ستارگان

 

پیش درآمدها فقط شخصیت های جدیدی مانند Qui-Gon Jinn™ و Darth Maul™ را به مخاطبان معرفی نکردند. آنها همچنین ماشین هایی را معرفی کردند که به عنوان ستون فقرات نظامی برای ارتش جدایی طلب Droid™ خدمت می کردند. این جنگنده‌های جنگی در تعداد کم چندان تهدیدی نبودند، اما در گروه‌های بزرگ برای مقابله با جمهوری در طول جنگ‌های کلون کار می‌کردند و با دقتی مرگبار به سمت نیروهای جمهوری شلیک می‌کردند.

این درویدها که قیمتی ارزان و برنامه‌نویسی محدود داشتند، غالباً ناکارآمد و پر از شکایت بودند. با تصدیق فرمان به یاد ماندنی خود، «راجر راجر»، این درویدها در طول نبردهای شدید روی صفحه، آرامبخش کمیک ارائه کردند و تأثیری ماندگار بر طرفداران پیش درآمد گذاشتند. به علاوه، آنها همچنین در کنار همتایان مرگبارتری مانند Super Battle Droid ظاهر شدند.

 

سربازان تاریک

 

دروید برتر جنگ ستارگان

 

در نهایت، Moff Gideon ™ شرور، فناوری جنگ دروید را با stormtroopers™ ترکیب کرد تا Dark Troopers™ را ایجاد کند. همانطور که از نام آنها پیداست، این ابزار مرگبار بقایای امپراتوری، دشمنان بسیار سرسختی بودند. روزهای تیراندازی ناشیانه از سوی استورم تروپرها گذشته بود.

این سربازان امپراتوری برای افزایش کارایی کاملاً خودکار بودند. آنها حتی با لوک اسکای واکر و ماندالوریان همخوانی داشتند. این سربازان دروید با زره سایه‌دار و چشم‌های قرمز درخشان خود، اوج فناوری شیطانی در کهکشان بودند.

 

BT-1 و 0-0-0

 

دروید برتر جنگ ستارگان

 

آنها شبیه یک جفت معروف دیگر از درویدهای جنگ ستارگان هستند، اما BT-1™ و 0-0-0™ به یک شکل سیم‌کشی نمی‌شوند. تهاجمی  نامیدن این droid ها دست کم گرفتن آنهاست.

BT-1 شبیه یک دروید استاندارد astromech به نظر می رسد، اما او در واقع یک دروید قاتل است که می خواهد هر چیزی را که سر راهش قرار می گیرد نابود کند. همتای او، 0-0-0، نیز مانند یک پروتکل استاندارد به نظر می رسد، اما 0-0-0 برای تخصص در پروتکل و شکنجه برنامه ریزی شد.

این درویدها که فقط به دستورات دکتر افرا نترس و دارث ویدر ترسناک پاسخ می‌دهند، به عنوان یک جفت خطرناک نامی برای خود دست و پا کرده‌اند. وقتی آنها در نهایت با همتایان شورشی خود، R2-D2 و C-3PO روبرو شدند، همه چیز به خوبی پیش رفت. R2-D2 پس از انجام یک مبارزه نجیبانه از صحنه فرار کرد و C-3PO هر دو بازوی خود را از دست داد. این زوج اکنون دکتر افرا را در ماجراجویی های ادامه دارش همراهی می کنند.

 

تزجمه از هادی شنوایی – برگرفته از سایت سایدشو

https://www.sideshow.com/blog/these-are-the-droids-youre-looking-for-the-most-memorable-droids-of-star-wars/