مارول تعدادی از بزرگترین ماموران مخفی و جاسوسان را در سرتاسر جهان چندگانه دارد، از S.W.O.R.D. تا S.H.I.E.L.D. و هر سلاح مخفی در این بین. و با توجه به اینکه فاز 5 MCU سریال  Secret Invasion (تابستان 2023!) و همچنین Thunderbolts را برای ما به ارمغان می آورد، باید قبل از موعد با بهترین جاسوس ها آشنا شویم.

بیایید از طریق محدوده خود نگاه کنیم و از 10 مامور مخفی برتر مارول عکس بگیریم.

 

شوالیه ماه (Moon Knight)

مامور مخفی مارول

نام واقعی: مارک اسپکتور

سازمان اصلی: سیا

سلاح انتخابی: دارت هلالی شناخته‌شده‌ترین سلاح او هستند، اما مون نایت استاد اکثر سلاح‌های سنتی است. آموزش گسترده و قدرت الهی او به او اجازه می دهد با هر موقعیتی سازگار شود.

بزرگترین شکست: در کمیک ها، گاهی اوقات مشخص نیست که توهم چیست و چه چیزی واقعی است. از این گذشته، سیا به شدت روی خود مارک آزمایش کرد. علاوه بر این، اختلال هویت تجزیه‌ای او اغلب ردیابی تمام جزئیات زندگی‌اش را برای مارک دشوار می‌سازد. با وجود تمام خطرات ابرقهرمان بودن، جای تعجب نیست که او زیاد مرده است – حداقل دو بار. خوشبختانه، Khonshu به طور مداوم او را به زندگی باز می گرداند. همیشه یک پوشش نقره ای در اطراف ماه وجود دارد.

بزرگترین موفقیت: در حالی که مارک اسپکتور سال های زیادی را به عنوان یک تفنگدار دریایی ایالات متحده و مزدور سیا سپری کرد، بزرگترین موفقیت او شاید کشف تمام فسادهای درون سازمان سیا باشد. در موارد متعدد، مون نایت آزمایش های مخفی و فعالیت های غیرقانونی را کشف می کند که به طور مداوم به سربازان و جاسوسان آسیب می رساند.

 

مامور کولسن (Agent Coulson)

مامور مخفی مارول

نام واقعی: فیلیپ کولسِن

سازمان اصلی: S.H.I.E.L.D.

سلاح منتخب: ساده است که بگوییم اسلحه مورد علاقه مامور کولسن تفنگ دستی قابل اعتماد اوست، اما آن طور که او فکر می کند دقیق نیست. سلاح انتخابی کولسن، خود انتقام جویان خواهد بود. او استراتژی های خود را مانند یک تفنگ و قهرمانان را مانند گلوله های خود تصور می کند.

بزرگترین شکست: در طول رویداد Heroes Reborn، فیل کولسن می خواست در دنیایی زندگی کند که انتقام جویان هرگز وجود نداشتند. در یک لحظه عصبانی و ضعیف، او با مفیستو معامله کرد تا مکعب پاندمونیوم را به دست آورد و خود واقعیت را تغییر دهد. در تمام طول این مدت، او هرگز متوجه نشد که او فقط یک سرباز در نقشه واقعی مفیستو است.

بزرگترین موفقیت: در طول رویداد امپراتوری مخفی، مامور کولسن اولین کسی بود که واقعاً متوجه شد که کاپیتان آمریکا با استیو راجرز فاشیست در یک خط زمانی جایگزین شده است. به یک استراتژیست باورنکردنی نیاز است تا سریعتر از یک ابر سرباز پیشرفته فکر کند.

 

سرباز زمستان (The Winter Soldier)

مامور مخفی مارول

نام واقعی: جیمز “باکی” بارنز

سازمان اصلی: S.H.I.E.L.D.

سلاح انتخابی: بدون شک، باکی بارنز همیشه به خاطر استفاده از بازوی بیونیک خود شناخته می شود. این به قدرت فوق العاده او اجازه می دهد و می تواند دائماً با فناوری جدید بهبود یابد.

بزرگترین شکست: باکی در حالی که به هیچ وجه تقصیر خودش نبود، توسط شوروی دستگیر شد و به عنوان یک قاتل بین المللی مورد استفاده قرار گرفت. سرباز زمستان در زمانی که تحت کنترل آنها بود، مرتکب جنایات بی شماری شد.

بزرگترین موفقیت: باکی به بهبود خود ادامه می دهد، زیرا می داند که نمی تواند گذشته را تغییر دهد اما می تواند برای بهتر شدن در زمان حال تلاش کند. او با شر می جنگد و از حق دفاع می کند، حتی بیش از یک بار ردای کاپیتان آمریکا را بر تن می کند.

 

بیوه سیاه (Black Widow)

مامور مخفی مارول

نام واقعی: ناتالیا آلیانوونا رومانوا

سازمان اصلی: S.H.I.E.L.D.

سلاح انتخابی: دستکش‌های بیوه سیاه، ابزارهای جاسوسی بی‌شماری را در اختیار او قرار می‌دهند: دستگاه‌های ارتباطی، سلاح‌های دوربرد، و نیش نمادین بیوه او که می‌تواند حتی قدرتمندترین حریفان را مبهوت کند.

بزرگترین شکست: در دنیای موازی Ultimate، بیوه سیاه و آیرون من نامزد کردند. اگر این به اندازه کافی بد نیست، او انتقام جویان را قبل از کشتن ادوین جارویس، خانواده هاکآی و بی‌گناهان بی‌شمار، از بین می‌برد.

بزرگترین موفقیت: سال ها، بلک ویدو در مرکز اتاق قرمز شکنجه و دستکاری شد. بلک ویدو پس از سال‌ها شبیه‌سازی، شستشوی مغزی و آسیب رساندن به زنان بی‌شماری توانست این مرکز را نابود کند.

 

بیوه سفید (White widow)

مامور مخفی مارول

نام واقعی: یلنا بلووا

سازمان اصلی: S.H.I.E.L.D.

سلاح انتخابی: قدرت یلنا این است که می تواند یاد بگیرد که دیگران چگونه می جنگند. او یاد گرفته است که از دستکش های بلک ویدو استفاده کند، همان طور که یاد گرفته است از بال های مکانیکی فالکون استفاده کند. تطبیق پذیری می تواند مفیدترین توانایی یک مامور مخفی باشد.

بزرگترین شکست: یلنا تحت شرایطی مشابه بلک ویدو قرار گرفت. اگرچه او حتی از ناتاشا هم کشنده‌تر بود، اما با انتقام‌جویان همخوانی نداشت. حتی زمانی که A.I.M. قدرت یک سوپرآداپتوئید را به او داد، او هنوز به اندازه کافی قوی نبود که بهترین قهرمانان زمین را به دست آورد.

بزرگترین موفقیت: بهترین کاری که او انجام داد رهایی از اتاق قرمز و همکاری با Black Widow بود. او بیوه سفید شد و به آموزش جاسوسان جوان برای S.H.I.E.L.D کمک می کند.

 

ابیگیل برند (Abigail Brand)

مامور مخفی مارول

نام واقعی: ابیگیل تانریاگویاکسوس

سازمان اصلی: S.W.O.R.D.

سلاح انتخابی: از آنجایی که او یک جهش یافته است، توانایی های پیروکینتیک ابیگیل از نزدیک بسیار مفید است. با این حال، او بیشتر در حال انفجار اسلحه های لیزری خود دیده می شود.

بزرگترین شکست: ابیگیل هر کاری و همه کاری را برای محافظت از زمین انجام می دهد. هیچ خطی وجود ندارد که او از آن عبور نکند، و هیچ شخصی که نتواند آن را بکشد وجود ندارد. در حالی که فداکاری او تحسین برانگیز است، عدم محدودیت های او کار کردن به عنوان بخشی از یک تیم را برای او سخت می کند – هرگز نمی توان به طور کامل به او اعتماد کرد.

بزرگترین موفقیت: مامور برند توانست مستر فنتستیک را از یک کشتی اسکرول نجات دهد که حتی او هم نتوانست از آن فرار کند. او چندین راز Skrull را کشف کرد و توانست همه آنها را به نیک فیوری منتقل کند. تلاش های او به نجات کمک کرد.

 

ماریا هیل (Maria Hill)

مامور مخفی مارول

نام واقعی: ماریا هیل

سازمان اصلی: S.H.I.E.L.D.

سلاح انتخابی: هنگامی که یکی از بزرگترین عملیات های مخفی در کل جهان را اجرا می کنید، مجبور به ایجاد چند دشمن خواهید شد. ماریا با ربات هایی که کاملاً شبیه او هستند، خود را ایمن نگه می دارد. آنها همچنین به او کمک می کنند تا سازمان را کمی بهتر کنترل کند زیرا او می تواند در هر لحظه در بیش از یک مکان باشد.

بزرگترین شکست: تمایل او به سازماندهی و نظم گاهی اوقات زیاده روی می کند. در یک نقطه، مامور هیل از قطعات مکعب کیهانی با هدف بازنویسی خود واقعیت برای تطبیق با دید S.H.I.E.L.D و دولت آمریکا استفاده کرد. کاپیتان آمریکا به سرعت نقشه او را کشف کرد و جلوی او را گرفت.

بزرگترین موفقیت: ماریا هیل S.H.I.E.L.D را اداره کرده است. حتی موفق تر از نیک فیوری. او یک کشتی محکم را اداره می کند و به طور مداوم مسیری را انتخاب می کند که احساس می کند به اکثر مردم کمک خواهد کرد. تلاش های او بارها جهان را نجات داده است.

 

میستیک (Mystique)

مامور مخفی مارول

نام واقعی: Raven Darkhölme

سازمان اصلی: شورای ساکت کراکوا

سلاح انتخابی: Mystique می تواند تقریباً به هر شکلی تغییر کند. او با چنین توانایی می تواند در هر اتاق با هر جمعیتی جاسوس باشد. مهارت های رزمی او برابر با Black Widow است و استراتژی او او را غیرقابل توقف می کند.

بزرگترین شکست: Mystique همیشه برای جهش یافته ها جنگیده است. او در کنار Brotherhood of Mutants کار کرده است و بر همین اساس به بسیاری از مردان ایکس آسیب رسانده است.

بزرگترین موفقیت: Mystique به طور طبیعی مشکوک است، و زمانی که مگنیتو و پروفسور X اصرار می کنند که نمی توانند سرنوشت همسر Mystique را بازگردانند، او می دانست که چیزی اشتباه است. او با فریب شورای ساکت و مبارزه با مویرا مک تاگرت، توانست Destiny را پس بگیرد. از آنجایی که ملت کراکوا با بزرگترین چالش‌های خود مواجه است، بدون شک او یک شخصیت اصلی در نجات همه جهش‌یافته‌ها خواهد بود.

 

نیک فیوری (Nick Fury)

مامور مخفی مارول

نام واقعی: نیک فیوری

سازمان اصلی: S.H.I.E.L.D.

سلاح انتخابی: یک تفنگ، ساده و معمولی.

بزرگترین شکست: مانند بسیاری از جاسوسان در این لیست، فیوری نیز شستشوی مغزی شده و برای انجام کارهای شیطانی دستکاری شده است. او به سرقت یک تکه مکعب کیهانی برای اهداف پلید کمک کرد.

بزرگترین موفقیت: شاید بزرگترین موفقیت او به عنوان یک رهبر اعتماد به کسانی باشد که تجربه، مهارت و توانایی بیشتری نسبت به خودش دارند. او به طور مداوم تیم هایی را گرد هم می آورد که دنیا را نجات می دهند. و در حالی که او به خوبی رهبری می کند، یک جانشین عالی به نام ماریا هیل نیز انتخاب کرد.

 

اسکرول ها (The Skrulls)

مامور مخفی مارول

سازمان اصلی: Skrull Empire

سلاح انتخابی: هر اسکرول می تواند تغییر شکل دهد و قدرت و توانایی های خود را بر اساس فرم جدید، تغییر دهد. آنها بسیار قدرتمند هستند – و تشخیص آنها حتی سخت تر است.

بزرگترین شکست: تلاش برای تصاحب زمین با نظارت نیک فیوری.

بزرگترین موفقیت: تسلط بر جهان ها و کهکشان های بی شماری بدون حتی یک چشم زدن.

 

ترجمه از هادی شنوایی – برگرفته از سایت سایدشو

https://www.sideshow.com/blog/marvels-top-10-secret-agents