10 مرگ وحشتناک در سری فیلم های ژوراسیک

فیلم های سینمایی “پارک ژوراسیک” و “دنیای ژوراسیک” ترکیبی منحصر به فرد از ژانر علمی تخیلی و ترسناک هستند. البته دایناسور ها به طور یکسان الهام بخش وحشت و تاریخ اند. غول پیکر بودن آن ها، دندان هایشان و هر جزئیات کوچکی آن ها را به ستاره های نمایش تبدیل میکند. از همان اولین شکار “رپتور” تماشاگران در چنگال دایناسور ها گرفتار شدند. در سرتاسر این فرنچایز  آدم ها توسط دایناسور ها به شیوه‌ هایی طنازانه تا وحشتناک کشته شده اند.

با این حال این آدم های این فرنچایز هستند که شرورند. آن ها کسانی هستند که همنوعان خود را در معرض حضور خطرناک دایناسور ها قرار میدهند و این حیوانات ماقبل تاریخ را بازگردانده و آن ها را به یک دوره زمانی ناآشنا آورده اند.

با در نظر گرفتن این موضوع، بسیاری از آدم های این مجموعه پشت خنجر های حرص و طمع هستند. مانند “الی میلز” یا شکارچیان بی عاطفه ای از جمله “کن ویتلی” که اعمال وحشتناکشان معروف است. اما دایناسور ها، آن ها فقط حیواناتی وحشی هستند. وقتی میکشند هدفی ندارند البته بیشتر مواقع. در این فهرست رتبه بندی ما از وحشتناک ترین مرگ ها توسط دایناسور ها در فرنچایز پارک ژوراسیک و دنیای ژوراسیک آورده شده است.

10 -Baby T-Rex & Peter Ludlow – The Lost World: Jurassic Park

هیچ کس نباید با بیبی “تی رکس” در بیوفتد. همه دایناسور های شکارچی باید از جایی شروع کنند درست است؟ حتی یکی از پرکارترین قاتلان تاریخ در قلمرو حیوانات یعنی “Tyrannosaurus rex”. هنگام شروع شکار باید چند قدم کوچک بردارد به همین دلیل است که این سکانس دلگرم کننده پدر و فرزندی فهرست مرگ این مقاله را به درستی آغاز میکند. تی رکس به نوزادش میفهماند که چگونه “پیتر لودلو”، برادرزاده “جان هاموند” را بکشد.

9 -Lawyer on Toilet – Jurassic Park

در واقع شما نمیتوانید در چنین دنیایی اشتباه کنید و اگر این سکانس را دیده‌ اید نمیتوانید صدایش را فراموش کنید. گوشت “دونالد جنارو” توسط دندان‌ های تی رکس در باران سیل آسا از هم جدا میشود، چه راه مزخرفی برای مرگ!

8 -Robert Burke & the Waterfall – The Lost World

همانطور که گروه از تی رکس پشت آبشار پنهان میشوند، دیرینه شناس، “رابرت برک” معتقد است که در امان است. با این حال او به سرعت توسط دایناسور ربوده میشود و مرگش به یک موضوع دائمی در پارک ژوراسیک تبدیل میشود و آن این که بی‌ادب‌ بودن در مقابل طبیعت میتوانند عواقب فاجعه‌ باری داشته باشد. به عنوان مثال تولید مثل غیر منتظره به دلیل DNA قورباغه و … که یعنی یک مار در پیراهن شما

7 -Dieter Stark & Compies – The Lost World

با مرگ “دیتر”، پارک ژوراسیک بار دیگر به تکنیک های فیلم های ترسناک کلاسیک میپردازد. گاهی اوقات ترسناک‌ ترین مرگ‌ ها آن‌ هایی هستند که نمیتوانید ببینید و باید خودتان تصورشان کنید. البته به کمک غرش دایناسور ها و فریاد های آدم ها و وقتی آب قرمز میشود میفهمید که اتفاق بدی افتاده است.

6 -Billy Brennan in the Aviary – Jurassic Park III

مرگ “بیلی برنان” یکی از معدود مرگ های اشرافیست که توسط یک دایناسور انجام شده است. معمولاً شخصی که کشته میشود یک فرد حقیر است اما در این مورد بیلی یک قهرمان بود. اگرچه او توانست “اریک” را از چنگ پرندگان وحشتناک و محیط پُر از مه نجات دهد اما به طرز غم انگیزی توسط “پترانودون های” شرور ربوده شد.

5 -Nedry & Dilophosaurus – Jurassic Park

نمونه ای کلاسیک از شخصیتی شرور که مرگش بیشتر یک خوشحالی بود تا تأسف. “دنیس ندری” در حالی که بقیه در تلاش برای زنده ماندن هستند سعی میکند از هرج و مرج سود ببرد. او میخواهد DNA “دینو” دزدیده شده را بفروشد. با این حال نقشه اش توسط یک “دیلوفوزار” که پوزخندش شگفتی سمی را پنهان میکند خنثی میشود.

4 -Robert Muldoon & Raptor – Jurassic Park

در حالی که شکارچی، “رابرت مولدون” در جنگل دنبال میشود آن صدای غم‌ انگیز را میشنویم. بوته ها طوری میلرزند که انگار زنده اند و با آخرین جیغ، یک “ولوسیراپتور” از شاخ و برگ بیرون میپرد و به مولدون حمله میکند. پس از بیان آخرین کلمات معروف مولدون، “دختر باهوش”، نما هایی وحشتناک و صدا های هولناک تشدید میشوند.

3 -Ken Wheatley & Indoraptor – Jurassic World: Fallen Kingdom

هیبرید وحشتناک ایجاد شده توسط “InGen، Indoraptor” از نظر بصری و رفتاری شیطانیست اما در این سکانس، “کن ویتلی” قصد دارد دندانی را از دهان ایندوراپتور بیرون بیاورد تا برای کلکسیون خود استفاده کند. آشنا به نظر رسید ؟ متأسفانه اما برای ویتلی، Indoraptor بسیار باهوش است و او هرگز نمیتواند آن کلکسیون را بسازد.

2 -Tall Grass Scene – The Lost World

در سکانسی که تقلیدی از بسیاری از فیلم های ترسناک معروف است گروه باید شب ها از مزرعه ای با علف های بلند عبور کنند. هیچ دایناسوری در معرض دید نیست اما آدم ها یکی یکی با حرکت دم به پایین کشیده میشوند. در برابر تاکتیک های شکار دسته “ولوسیراپتور ها”، همه ما فقط طعمه ای هستیم که منتظر نابود شدنیم.

1 -Zara Young Gets Eaten – Jurassic World

در این فیلم‌ ها به یاد ماندنی‌ ترین مرگ‌ ها بینندگان را فریب میدهند تا نفس راحتی بکشند. به این شکل که بگویند “اوه خوب، آن ها بالاخره موفق خواهند شد” دقیقا مانند موردی که درباره دستیار شخصی، “زارا یانگ” وجود دارد. درست زمانی که فکر میکنید ایمن است خطر رخ میدهد. یانگ در حالی که در منقار کوبنده یک پترانودون گرفتار شده مرگ خود را ملاقات میکند و توسط یک هیولای “موسازاروس” بلعیده میشود.

ترجمه ای از طناز رجبعلی

مقاله ای ترجمه شده از سایت سایدشو