امروز صدمین سالگرد تولد استن لی بود. او واقعاً بخشی از جهان‌هایی شد که خلق کرد و هر جا که ظاهر شد، آن حس دوست داشتنی گرما و هیجان را به او القا کرد.

در 12 نوامبر 2018، زمانی که استن لی درگذشت، جهان یک افسانه کتاب های مصور را از دست داد. اگرچه این یک فقدان بسیار غم انگیز بود، اما ما به عنوان معتقدان واقعی نمی توانیم میراثی را که او از طریق کارش در مارول به وجود آورد و به طور کلی در قلمرو هواداران به ارمغان آورد، جشن نگیریم. روح بزرگ‌تر او در فیلم‌های مارول، کمیک‌ها، برنامه‌های تلویزیونی، و بازی‌های ویدیویی به اضافه … یک فیلم DC زنده است؟

شخصیت درخشان استن که برای اکثر افراد به عنوان پادشاه نقش کوتاه شناخته می شود، در داستان های بی شماری زنده خواهد ماند. به افتخار موفقیت استن «مرد» لی، بیایید 10 فیلم برتر استن لی را شمارش معکوس کنیم.

 

یادآوری افتخاری: فیلم TEEN TITANS GO

نقش کوتاه استن لی

در این انیمیشن «فیلم ابرقهرمانی برای پایان دادن به همه فیلم‌های ابرقهرمانی»، استن لی در حالی که تایتان‌های نوجوان در انبوه فیلم‌های برادران وارنر سرگردان می‌شوند، یک نقش کوتاه بی‌دلیل انجام می‌دهد.

این تنها فیلم کوتاه لی از دی سی است که در فیلم به او اشاره شده است که اثر طنز دارد. اما پادشاه نقش های کوتاه تصمیم می گیرد که هر توجهی، توجه خوبی است، حتی در مجوز اشتباه، بنابراین او “Excelsior” معروف خود را به زبان می آورد. برای پایان دادن به این مهمان خانه پر از آشوب

 

10. انتقامجویان: عصر اولتران

نقش کوتاه استن لی

در این دومین فیلم انتقام جویان، استن لی در نقش یک کهنه سرباز جنگی ظاهر می شود که در مهمانی تونی استارک شرکت می کند. در حالی که انتقام‌جویان در هم می‌آیند، ثور به قدرت مید ازگاردی که در دست دارد می‌بالد و می‌گوید که این قدرت بیش از آن است که هر انسان فانی از عهده آن بربیاید. استن به طعنه می گوید که نمی تواند از هشدارهای قهرمان بترسد و از مشروب خدایی می نوشد. بعداً دیده شد که او را از مهمانی بیرون می‌کنند و تکه کلام معروفش «اکسلزیور» را به زبان می‌آورند.

قبل از اینکه بمیرد، لی اظهار داشت که این یکی از فیلم‌برداری‌های مورد علاقه‌اش بود، زیرا او «دو صحنه را فیلمبرداری کرد». به سلامتی، استن.

 

9. بیگ هیرو 6

نقش کوتاه استن لی

بسیاری از طرفداران از خود پرسیدند که آیا استن لی در این فیلم انیمیشن دیزنی که در واقع بر اساس یک دارایی کمتر شناخته شده مارول ساخته شده است، یک نقش کوتاه خواهد داشت یا نه.

او در فیلم، در خانه فرد، یک تصویر ایستا درون یک پرتره داشت، اما با صدا و شباهت در یک صحنه پس از ساخت فیلم Big Hero 6 ظاهر شد و این اولین انیمیشن بلند کوتاه او در آن زمان بود.

 

8. بازی مرد عنکبوتی 2018

نقش کوتاه استن لی

در بازی ویدیویی مرد عنکبوتی Insomniac برای پلی استیشن 4، استن لی یک کات سین واقع گرایانه می سازد که در آن از پیتر پارکر و مری جین تعریف می کند.

استن لی همچنین نقش های کوتاه بسیاری در بازی‌های ویدیویی ساخته است، مانند نقش دل‌انگیز او در بازی ویدیویی مرد عنکبوتی 2018. لی در صحنه‌ای ظاهر می‌شود که در انیمیشن آنقدر جزئیات دارد که شبیه لی در لایو اکشن به نظر می‌رسد. در حالی که مری جین واتسون و پیتر پارکر سعی می کنند اختلافات خود را در یک غذاخوری محلی حل کنند، دردسر پیتر را فرا می خواند.

در حالی که مری جین صورت‌حساب را پرداخت می‌کند و رفتن پیتر را تماشا می‌کند، استن لی به عنوان آشپز کوتاه‌مدت وارد صحنه می‌شود که می‌گوید: «دوست دارم دوباره شما دو نفر را با هم ببینم. تو همیشه مورد علاقه من بودی.» این لحظه فوق العاده، لی را با خلاقیت‌های خودش روبه‌رو می‌کند و به دنیای نیویورک مارول اشاره‌ای دوست‌داشتنی به تاریخ کمیک می‌دهد.

7. انتقام جویان

نقش کوتاه استن لی

لی در واقع چندین صحنه را برای این فیلم فیلمبرداری کرد، اگرچه یک صحنه کوتاه از اکران نهایی قطع شد. فیلمی که در آن ساخته شده است، Stan the Man را به عنوان یک ابرقهرمان شکاک پس از حادثه منهتن نشان می دهد.

با توجه به گستردگی این فیلم، فراتر از همه چیزهایی که MCU قبلاً مدیریت کرده بود، این فیلم کوتاه به خصوص از خود استن لی طنزآمیز است.

اکشن فیگور کاپیتان آمریکا | Captain America | از انتقامجویان

6. MALLRATS

نقش کوتاه استن لی

نقش کوتاه استن لی در این کمدی اسکروبال/استونر فقط باید دیده شود تا کاملا قدردانی شود. خیلی قبل از روزهای MCU، لی در فیلم Malrats به عنوان شبه مربی شخصیت جیسون لی در فیلم ظاهر می شود.

این بیشتر یک نقش کوتاه/فرعی طولانی در فیلم است که شامل دانش ناخوشایند زیادی در مورد … خوب، مکانیک آناتومی ابرقهرمانان است. با تماشای فیلم متوجه منظور ما خواهید شد.

 

5. کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی

نقش کوتاه استن لی

نقش های کوتاه استن لی اغلب موفق می شوند طنز زیادی را به لحظات پرتنش اکشن یا درام در فیلم های MCU تزریق کنند. نقش آفرینی او در کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی برخی از تنش ها را بین تونی استارک و جیمز رودز پس از جنگ ویرانگر فرودگاهی بین تیم های کاپیتان و مرد آهنی می شکند.

استن لی به عنوان یک تحویل‌دهنده فدرال اکسپرس، یک بسته را اشتباه می‌خواند و از حضور «تونی استنک»  می پرسد. البته رودی هرگز اجازه نداد تونی این نام مستعار جدید را فراموش کند.

اکشن فیگور کاپیتان آمریکا | Captain America | از جنگ داخلی برند ZD toys

4. ثور: راگناروک

نقش کوتاه استن لی

حضور استن لی در Thor: Ragnarok کجا بهتر از ساکار است، سیاره ای که به کلاسیک ترین طرح ها و سبک های ثور ادای احترام می کند؟ استن مرد به عنوان عضوی از خدمه استاد بزرگ در میدان گلادیاتور ظاهر می شود و مسئول بریدن موهای طلایی دلپذیر ثور با دست های نه چندان ثابت خود است.

مردان زیادی نمی توانند مانند استن لی، ثور، خدای تندر را وادار کنند که برای رحم کردن به خود التماس کند.

فیگور ثور | Thor | سری رگنراک برند کریزی تویز

3. مرد عنکبوتی 3

نقش کوتاه استن لی

صرف نظر از احساسات شما در مورد مرد عنکبوتی 3، این صحنه کوتاه استن لی ممکن است یکی از تاثیرگذارترین لحظات باشد، زیرا استن با یکی از ساخته های مارول مورد علاقه خود تعامل دارد. استن در حالی که به خیمه شب بازی نگاه می کند، از مرد عنکبوتی به خاطر قهرمانی‌هایش تشکر می کند. به پیتر پارکر غیرنظامی می‌گوید: «می‌دانی، حدس می‌زنم یک نفر می‌تواند تفاوت ایجاد کند.»

این خط هسته و قلب همه شخصیت‌های قهرمان استن لی را به تصویر می‌کشد – فراتر از قدرت‌ها و لباس‌ها، آنها به یک نفر خلاصه می‌شوند که تفاوت ایجاد می‌کند. استن صحنه را با یک صدای سریع به پایان می رساند، «ناف گفت.» .

 

2. اسپایدرمن: به درون دنیای عنکبوتی

نقش کوتاه استن لی

استن همچنین در داستان دیگری از دنیای عنکبوتی نقشی کوتاه دارد. این بار در حالی که یک ماسک Spidey را به مایلز مورالس در Spider-Man: Into the Spider-Verse می‌فروشد. مایلز در حال تقلا برای پذیرش مسئولیت های در حال توسعه خود است، به خصوص در دنیای بدون پیتر پارکر. استن به مایلز می گوید: «دلم برایش تنگ خواهد شد. “میدونی ما دوست بودیم.”

بار دیگر، شنیدن ابراز عشق استن به شخصیت هایی که خلق کرده، همیشه در قلب طرفداران تاثیر می گذارد. در همین حال، مایلز واقعاً نمی داند که آیا می تواند به میراث پیتر عمل کند یا خیر. قهرمان بودن بسیار زیاد است. او از مغازه دار می پرسد که آیا می تواند ماسک را پس بدهد، فقط در صورتی که جا نیفتد. استن به او اطمینان می دهد، “همیشه جا می افتد … در نهایت.”

اکشن فیگور مایلز مورالز | Miles Morales | برند Super MC toys

1. نگهبانان کهکشان 2

به عنوان یک فوق لحظهMCU خوب، نقش کوتاه استن لی در نگهبانان کهکشان 2 به یکی از برجسته‌ترین تئوری‌های طرفداران اشاره کرد: دلیل این که استن لی این همه نقش کوتاه دارد این است که او یک ناظر است؟ در فیلم، یاندو، راکت، گروت و کراگلین باید از میان یک سری کرم چاله بپرند. یک فاصله کوتاه از این اقدام سرگیجه‌آور، آنها را می‌بیند که با لباس فضانوردی از کنار استن لی عبور می‌کنند.

او توسط گروهی از ناظران احاطه شده است، و قبل از اینکه برای مدت کوتاهی توسط سفینه فضایی در حال عبور از گذشته قطع شود، او با داستان هایی از کاموهای مختلف MCU خود، آنها را شاد می کرد. این لحظه کافی بود تا سر بسیاری از طرفداران هاردکور با این مفهوم که استن لی در واقع در کنار ناظران مرموز دنیای مارول است، منفجر شود.

این یک برنده واضح برای بهترین نقش های کوتاه استن لی است.

فیگور گروت | Groot | از نگهبانان کهکشان برند امپایر تویز

هادی شنوایی – ترجمه ای از سایت سایدشو

https://www.sideshow.com/geek/top-10-stan-lee-cameos