اگر از فاز چهار دنیای سینمایی مارول چیزی یاد گرفته باشیم، این است که زمان انعطاف پذیرتر از وفاداری های لوکی است. ما واقعیت را دیده‌ایم که توسط هگز احتمالات و دستگاه‌هایی که می‌توانند کل یک جدول زمانی را بازنشانی کنند، منحرف شده است.

تماشاگران به‌دقت آنچه را که برای مولتی‌ورس با فصل دوم لوکی در انتظار است و همچنین عواقب فیلم‌های مردعنکبوتی راهی به خانه نیست، دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی و کوانتومانیا دنبال می‌کنند.

در سراسر دنیای مارول، سفر در زمان بخش مهمی از خط داستانی، به خصوص در حماسه بی نهایت بوده است. بیایید نگاهی به برخی از بهترین لحظات سفر در زمان در MCU تا کنون بیندازیم.

 

توصیف اسکات از دزدی زمانی

 

سفر زمان دنیای مارول

 

اسکات شیرین، شیرین. در حالی که دارد دزدی زمانی را به تونی استارک می‌دهد و مهم‌ترین قوانین سفر در زمان را توضیح می‌دهد، تونی حرفش را قطع می‌کند. او از اسکات می پرسد آیا شما به طور جدی به من می گویید که برنامه شما برای نجات جهان مبتنی بر بازگشت به آینده است؟

انصافاً برای مارتی و داک کارآمد است، پس چرا که نه؟ مرد مورچه ای پادشاه ایده های بزرگ است. به علاوه، دنیای سینمایی مارول عاشق یک برگشت خوب است، همانطور که در…

 

استایل قدیمی واندا

 

سفر زمان دنیای مارول

وست ویو دستخوش تغییرات زیادی در وانداویژن شد که هر کدام نوستالژیک‌تر از قبلی است. تأثیر واندا سبک سیتکام سالم و سیاه و سفید دهه 1950، الگوهای تکنیکالر Brady Bunch و فرش های شگ، به علاوه موهای بزرگ دهه 80 و مونولوگ های دوربین اوایل دهه 2000 را به ارمغان می آورد.

با این حال، گستاخانه ترین استفاده واندا از جادوی هگزا، لباس های هالووین او خواهد بود. او خودش و ویژن را در لباس‌هایی قرار می‌دهد که به ظاهر اصلی شخصیت‌هایشان در کتاب کمیک اشاره می‌کند، در یک اشاره هوشمندانه به جادویی که همه چیز را آغاز کرد. حتی کوئیک سیلور هم به نحوی وارد ماجراهای رترو می شود.

 

اکشن فیگور ویژن | The Vision | از سریال وانداویژن برند hasbro

 

دیوانگی پیچش زمانی در لوکی

 

سفر زمان دنیای مارول

هنگامی که لوکی در یک پیچش زمانی از قسمت اول، دستگاه کنترل از راه دور امضای TVA در سریال Loki، دستش را می گیرد، البته اجازه می دهد قدرت به سرش برود. غرور خدای شرارت زمانی که توسط شکارچی B-15 گرفتار شد آسیب دید بنابراین او با قرار دادن او در یک حلقه زمانی از کمی تلافی لذت می برد.

اگر به تازگی شاهد تصویر مرگ خود روی دیوار بودید، احتمالاً احساس می‌کنید که بسیار خسته هستید. بعداً، در قسمت 4، لوکی را می‌بینیم که دوباره در یک حلقه زمانی ناشی از پیچش زمان گرفتار می شود. در این مثال، یک سلول نگهدارنده TVA که در آن او گیر کرده است و یک تبادل دردناک خاص با لیدی سیف را تجربه می‌کند.

 

فلاش بک های عصر اولتران

 

سفر زمان دنیای مارول

فلاش بک ها سفر در زمان محسوب می شوند، درست است؟ در این مورد، فلاش‌بک‌ها توسط هگز‌های تله‌پاتیک واندا ایجاد می‌شوند، زیرا او برخی از انتقام‌جویان را به خاطرات دردناکی می‌فرستد که معمولاً پنهان نگه می‌داشتند. ثور باید با مرگ مردمش و شکست‌هایش به‌عنوان یک رهبر آسگاردی‌ها مقابله کند. در حالی که کپ در یک سالن رقص دوران جنگ پر از سربازان مجروح و چشم‌اندازی زودگذر از پگی را تحمل می‌کند.

فلاش بک بیوه سیاه به ویژه دردناک به نظر می رسد زیرا او تمرینات خود را در اتاق قرمز دوباره زنده می کند. داستانی که بیشتر در بیوه سیاه بررسی شد.

 

حلقه زمانی دورمامو

 

سفر زمان دنیای مارول

این یکی دیگر از حلقه‌های زمانی در دنیای سینمایی مارول است، اگرچه نبرد دکتر استرنج با دورمامو به‌طور قطع احمقانه‌تر از مدیریت اشتباه لوکی با Time Twister است. در نبرد اوج گیرنده با حاکم بعد تاریکی، دکتر استرنج با به دام انداختن او در یک حلقه ناامیدکننده، از موجود شرور پیشی می‌گیرد.

دورمامو باید بارها و بارها جادوگر عالی را بکشد تا در نهایت التماس کند که از چنگ آگاموتو آزاد شود.

 

 

از آنجایی که مالتی‌ورس مارول به گسترش و تلاقی آن در سراسر حماسه مولتی‌ورس ادامه می‌دهد، تنها زمان مشخص خواهد کرد که چه چیزی برای ابرقهرمانان، ضدقهرمانان و ابرشرورهای ما در انتظار است.

 

ترجمه از هادی شنوایی – برگرفته از سایت سایدشو

https://www.sideshow.com/blog/top-5-time-travel-moments-mcu