اگر می خواهید آن را در کهکشان بزرگ کنید، به یک معلم با کیفیت نیاز دارید تا راه را به شما نشان دهد. چه یک شکارچی جایزه جدید باشید، چه یک Padawan™، یا فقط یک شورشی تازه کار، می تواند چیزهای زیادی باشد.

خوشبختانه، کهکشان نیز مملو از مربیان و الگوهای به یاد ماندنی است. در اینجا انتخاب های ما برای 6 معلم برتر در Star Wars™ وجود دارد.

 

6. یودا (Yoda)

 

معلم برتر جنگ ستارگان

بسیاری از زمینه های یودا در هاله ای از رمز و راز پنهان شده است. اما او به دلایل خوبی به عنوان یک رهبر افسانه ای نیرو و یک استاد جدی شناخته می شود. او در طول قرن ها تاریخ کهکشانی از جمله جمهوری و جنگ های کلون زندگی کرده است.

در نتیجه، یودا تجربه زیادی برای به اشتراک گذاشتن دارد. خرد نزدیک به هزاره او برخی از جدی بسیار قدرتمند از جمله لوک اسکای واکر  را هدایت کرده است. توصیه های حکیمانه یودا آنقدر قدرتمند است که حتی از کهکشان خود فراتر رفته و به فرهنگ بومی خود ما منتقل شده است.

اما او در این لیست قبل از بقیه است زیرا او واقعاً در محفل جدای شکست خورد. تحت رهبری او، غرور، آنها را به سمت تاریکی رو به رشد کور کرد. یودا بر روی تعادل واقعی بسته باقی ماند و با سرکوب احساسات آناکین اسکای واکر به گمراهی کمک کرد.

 

اکشن فیگور یودا | yoda | از فیلم جنگ ستارگان

 

5. اوبی-ون کنوبی (OBI-WAN KENOBI)

 

معلم برتر جنگ ستارگان

اوبی-ون یک مربی مسن اصلی است که قهرمان جوانی را آموزش می دهد که سفر قهرمان خود را آغاز می کند. حتی به عنوان یک پاداوان، او هوای حیرت انگیزی در مورد خود داشت، بسیار متفاوت از رادیکال کوی-گون جین.

مانند یودا، اوبی وان با تمام وجود به نظم اعتقاد دارد. به همین دلیل است که او یک قطب‌نمای اخلاقی ثابت برای جدای جوان و یک مربی عالی در روش جدای است. لوک و لیا ارگانا هر دو به لطف اوبی-ون یک دوره تصادف در Force گرفتند.

با این حال، همچنان شبیه به یودا، او همچنین در مورد آناکین اسکای واکر شکست خورد. و این شکست برای کهکشان گران تمام شد. آناکین می‌توانست خیلی زودتر از آنچه اتفاق افتاد نقطه عطفی برای جدای باشد.

اگر مافوق‌هایش با دلسوزی بیشتری به او گوش می‌دادند، ممکن بود شکاف‌هایی را در آموزه‌هایشان پیش‌بینی کنند. در عوض، اوبی وان فقط بعداً در زندگی، پس از سوختن هر دوی آنها، ذهن خود را باز کرد.

 

4. دارث سیدیوس (Darth Sidious)

 

معلم برتر جنگ ستارگان

نه، ما تحت کنترل ذهن نیستیم که این را بگوییم. فقط گوش کن! او یک ظالم بد است. آن را تکذیب نکرده اند. اما دارث سیدیوس، اول از همه، یک تردست چیره دست است. چه کسی دیگری می توانست سقوط یک کهکشان کامل را از درون سایه ها سازماندهی کند؟

علاوه بر این، او همه این کارها را در حالی انجام داد که اسرار سیت را یاد گرفت و سپس آن دانش را به جانشین برنامه ریزی شده خود، آناکین اسکای واکر منتقل کرد.

آموزه های سیدیوس به قدری قانع کننده بود که او برگزیده را از فرقه جدای منحرف کرد. او آناکین را از طریق بحث و گفتگو صرف ساخت دارث ویدر، سلاحی مجهز به قدرت وحشتناک ساخت. اگر مسئله این بود که چه کسی شاگرد قدرتمندتر می شود، قطعاً دارث سیدیوس برنده می شد.

 

3. آسوکا تانو  (Ahsoka Tano)

 

معلم برتر جنگ ستارگان

بعدی آسوکا تانو است، یکی دیگر از نیروها که مسیرش به طور غیرقابل برگشتی تحت تأثیر آناکین اسکای‌واکر است. آسوکا در طول جنگ های کلون به سن بلوغ رسید. آموزش پاداوان او با آناکین به عنوان استادش پر از مرگ، ویرانی و هر سختی دیگر جنگ بود. او از استادش حل خلاقانه مسائل، استقلال شدید و بی اعتمادی به قدرت را آموخت.

آهسوکا به‌عنوان یک معلم تلاش می‌کند تا کسانی را که راهنمایی می‌کند درک کند. پس از همه، آناکین به او هدیه داد که تصمیم خود را برای دور شدن از مسیر جدای بپذیرد.

این درک به آسوکا اجازه داد تا به فردی تبدیل شود که به مشمولانش اجازه می‌دهد بفهمند چه چیزی برای آنها مفید است. با این حال، او با سابین رن مبارزه می کند. برای مدتی استاد و پاداوان حتی راه خود را از سرخوردگی جدا کردند.

در نهایت، آسوکا راه خود را به سابین باز می کند. پذیرش تفاوت ها به اندازه تخصص در تدریس اهمیت دارد.

 

2. ماندالوریان (Mandalorian)

 

معلم برتر جنگ ستارگان

همه می‌خواهند والدین یا قیم باحالی را داشته باشند که بتوانند نشانش دهند و راجع به آن صحبت کنند؛ این دین جارین است. در حالی که او در ابتدا واقعاً این شغل را نمی‌خواهد، ماندالوریان آنقدر گروگو را دوست می‌دارد که برای اطمینان از ایمن بودن بچه هر کاری را که لازم است به خطر می‌اندازد.

به علاوه، همانطور که قبلاً دیدیم، نشانه یک معلم موفق معلمی است که به دانش‌آموز خود استقلال می‌دهد. ماندو هرگز گروگو را مجبور نکرد که بر اساس قوانین ماندالوریایی زندگی کند.

در واقع، او تمام تلاش خود را انجام داد تا مطمئن شود گروگو می تواند در صورت تمایل به تمرین جدای خود ادامه دهد. او همچنین مطمئن شد که در صورت کمک به بخش سبز کوچکش، دانش خود را منتقل می کند.

با اجازه دادن به گروگو برای تصمیم گیری خود، ماندو اطمینان حاصل کرد که او و گروگو برای همیشه در کنار هم خواهند جنگید.

 

اکشن فیگور دین جارین | Din Djarin | از سریال ماندالوریان

 

1. هرا سیندولا (HERA SYNDULLA)

 

معلم برتر جنگ ستارگان

رتبه اول در این لیست به یک سرباز سرسخت یا یک نیروی باستانی نمی رسد. در عوض، هرا سیندولا، خلبان جنگنده بهترین معلم در کهکشان جنگ ستارگان است. با راهنمایی او، یک خدمه کامل از طردشدگان نامتناسب به حداکثر پتانسیل خود رسیدند. رقابت ها سرکوب شد، قهرمانان توانمند شدند و خانواده ای متولد شد.

خدمه Hera’s Ghost به جرقه زدن کل شورش علیه امپراتوری کمک کردند. هدایت یک تیم در برابر چنین شانس های شکست ناپذیری به یک فرد واقعاً قابل توجه نیاز دارد.

به لطف تشویق هرا، ازرا بریجر آموزش های خود را از کانان جاروس دریافت کرد و به نوعی حتی چاپر نیز آن را در قلب دروید کوچک خود برای انجام کارهای خوب یافت. او همچنین خدمه خود را برای یافتن گونه‌ای که مدت‌ها در فضای وحشی گم شده بود هدایت کرد. حالا معلمی است که نتیجه می گیرد.

 

*

اگر بخواهید سفری را در میان ستاره ها آغاز کنید، چه کسی را به عنوان مربی خود انتخاب می کنید؟

 

ترجمه از هادی شنوایی برگرفته از سایت سایدشو

https://www.sideshow.com/blog/top-6-star-wars-teachers