در یک کهکشان بسیار دور، بزرگترین دارایی یک شمشیر نوری، یک انفجار یا حتی نیرو نیست. این عشق. عشق چه عاشقانه و چه افلاطونی، پایدارترین ارتباطات را در سراسر جهان جنگ ستارگان ایجاد می کند. و همانطور که گفته می شود، برخی از مردم – یا موجودات یا ووکی ها یا droids ™ – به سادگی باید باشند.

از فیلم‌ها گرفته تا سریال‌های انیمیشن و فراتر از آن، بیایید نگاهی به دوستی‌ها، شراکت‌ها و روابط در جنگ ستارگان بیندازیم که همیشه قلب ما را گرم می‌کند.

 

دین جارین ماندالوریان و گروگو

جنگ ستارگان

قبیله دو نفره ارزشمند ما قلب طرفداران جنگ ستارگان را در همه جا ربوده است. عشق پدرانه Mandalorian به The Child – که بعداً به عنوان Grogu™ شناخته شد – به آنها کمک کرد تا در برابر همه مشکلات موفق شوند. دین جارین به عنوان پدر جانشین این دارایی سبز کوچک، نرم ترین جنبه خود را پیدا می کند. او محافظ، سرپرست و والد می شود. گروگو عشق مشابهی به ماندالوریایی دارد که او را در کهکشان بر روی تاج تیغ پر شده از بابل می برد.

در پایان فصل دوم Mandalorian™، دین جارین از گروگو دست کشید تا او را با همنوع خود، Jedi™ متحد کند. این از نظر فنی به تعهد او به بخشش پایان داد، اما دین جارین آشکارا بیش از این به گروگو اهمیت می‌دهد. ماندالوریان صرفا وسیله ای نیست که The Child از زندانی امپراتوری به شاگرد جدی تبدیل شود. به هر حال، این پدر اوست. جای تعجب نیست که همه ما وقتی این شخصیت‌ها خداحافظی کردند – و زمانی که آنها در جریان The Book of Boba Fett™ دوباره متحد شدند، اشک ریختیم.

فیگور بیبی یودا | Baby Yoda | از جنگ ستارگان

هان سولو و چوباکا

جنگ ستارگان

هان سولو™ و کمک خلبان قابل اعتمادش Chewbacca™ احتمالاً بهترین نمونه از جنگ ستارگان BFF هستند. این دوستان قدیمی هزاره فالکون را با هم پرواز می کنند. آنها با هم از طریق Kessel Run™ عبور می کنند. آنها همچنین با هم به قهرمانان شورش تبدیل می‌شوند و الهام‌بخش نوع دوستی و شجاعت یکدیگر می‌شوند، حتی زمانی که تقریباً همه افراد دیگر در کهکشان قبلاً آنها را با انگیزه‌های پولی دو تایی برچسب زده‌اند.

همانطور که در داستان Solo: A Star Wars™ نشان داده شده است، هان و چوی در حالی که در سیاره Mimban™ زندانی هستند، ملاقات می کنند. تلاش هان برای مبارزه با سندیکای جنایی Crimson Dawn نتیجه معکوس می دهد و او را با یک “جانور” در گودالی پرتاب می کند. پس از درگیری، هان و چوی در Shyriiwook™ صحبت می کنند و تصمیم می گیرند با هم فرار کنند. این لحظه اساس دوستی قدرتمند و پایدار آنها را تشکیل می دهد.

 

کانان جاروس و هرا سیندولا

جنگ ستارگان

کاپیتان هرا سیندولا و شوالیه جدای کانان جاروس ™ چسبی هستند که خانواده پیدا شده آنها را – یک سلول شورشی درهم و برهم و در عین حال بسیار موفق – در کنار هم نگه می دارد. آنها فداکار، نترس، ملایم و مهربان هستند. در Star Wars: Rebels™، این دو بهترین ها را در یکدیگر به نمایش می گذارند. کانان به هرا یادآوری می‌کند که زندگی فقط در مورد جنگ نیست و هرا کنان را تشویق می‌کند که به خود و اطرافیانش اعتماد کند.

بدون هرا و کانان برای رهبری Ghost Crew™ و Phoenix Squadron™، Rebellion همانطور که می دانیم وجود نداشت. تصمیمات، فداکاری ها و حرکاتی که آنها برای نجات و کمک به یکدیگر انجام دادند، تأثیرات ماندگاری بر سرنوشت کهکشان داشت. آنها زوج قدرتمندی هستند – و امیدواریم روزی ببینیم که آیا پسرشان، Jacen Syndulla™، به میراث والدینش احترام گذاشته است یا خیر.

 

لوک اسکای واکر و لیا ارگانا

جنگ ستارگان

البته که دوقلوهای فضایی بخشی از این لیست هستند! لوک اسکای واکر و لیا ارگانا که در بدو تولد از هم جدا شده‌اند، اما از طریق سرنوشت و نیرو به هم نزدیک شده‌اند، محبوب‌ترین خواهر و برادرهای جنگ ستارگان هستند. آنها برای اولین بار در سه گانه اصلی معرفی شدند که شامل A New Hope™، امپراتوری Strikes Back™، و Return of the Jedi™ است. شخصیت‌های آن‌ها سپس در هر قطعه بعدی از Skywalker Saga™ حضور دارند.

به طور جداگانه، لوک و لیا هر دو جوان باهوشی با جاه طلبی های نوع دوستانه هستند. با هم، آنها قهرمانانه ترین دوتایی کهکشان را می سازند. آنها یک شورش را رهبری می کنند، شر را شکست می دهند و عصر جدیدی از صلح و رفاه را آغاز می کنند. هر دو حساس به نیرو، سنت دیرینه ای را ادامه می دهند و تضمین می کنند که نسل بعدی جدی از ارزش های اصلی دین قدیمی و مفهوم مدرن که با عشق و وابستگی تقویت می شود، استفاده کنند.

فانکو پاپ پرنسس لیا | Princess Leia | از جنگ ستارگان شماره 362

آهسوکا تانو و آناکین اسکای واکر

جنگ ستارگان

آناکین و آهسوکا چیزی بیش از یک استاد و Padawan™ هستند. آهسوکا و آناکین که به چیزی عمیق‌تر از وظیفه نظامی وابسته شده‌اند، خانواده‌ای را در یکدیگر پیدا می‌کنند که جنگ‌های کلون‌ها به طرز بی‌رحمانه‌ای آن‌ها را محروم می‌کند. آهسوکا آناکین را برادر بزرگتر خود می داند. آناکین که با خوشحالی این نقش را در زندگی خود می پذیرد، او را اسنیپس صدا می کند و تمام راهنمایی ها و عشق سختی را که از او انتظار می رود به او می دهد. هنگامی که او از Jedi Order خارج می شود، او دلش شکسته است.

مهمتر از همه، آهسوکا هرگز ایمان خود را به استادش از دست نمی دهد. در ابتدا او نمی تواند باور کند که او تبدیل به شرور هیولایی دارث ویدر شده است، اما هنگامی که او این را پذیرفت، عهد می بندد که او را به سرنوشت تاریک خود رها نکند. نبرد آنها در Malahor™ یکی از بهترین دوئل های شمشیر نوری در تاریخ جنگ ستارگان به دلایلی است.

فیگور دارث ویدر | Darth Vader | از جنگ ستارگان برند امپایر تویز

 

C-3PO و R2-D2

جنگ ستارگان

درویدهای بحث برانگیز C-3PO™ و R2-D2™ تضمینی هستند که همیشه ما بخندانند. با اینکه دائماً با هم دعوا می کنند و از یکدیگر انتقاد می کنند، بزرگترین یاران را می سازند. آنها بیشتر عمر خود را با محبت به اعصاب یکدیگر سپری کرده اند. حتی اگر C-3PO اصرار دارد R2-D2 بی فایده است، او هنوز استدلال می کند که لوک اسکای واکر باید او را از Jawas™ خریداری کند. و حتی اگر R2-D2 بوق نسبتاً تهاجمی در C-3PO می دهد، او هرگز واقعاً او را پشت سر نمی گذارد.

دعواهای آنها نیز افسانه ای است. C-3PO و R2-D2 با ارائه مقداری خوشایند از شوخ طبعی و دل، هم از یکدیگر و هم از قهرمانان ما جدایی ناپذیر هستند – اولی زیرا آنها هرگز نمی توانند بحث را متوقف کنند و دومی زیرا آنها همیشه کمک می کنند. و واقعاً، قهرمانان ما حتی بدون آنها کجا خواهند بود؟

مجموعه مینی فیگور دروید های جنگ ستارگان برند Hasbro

ری و کایلو رن

جنگ ستارگان

ری و کایلو رن – همچنین به عنوان بن سولو شناخته می‌شوند – یکی از جذاب‌ترین جفت‌ها به دلیل اجرای موفقیت‌آمیز موضوع «دشمنان عاشق» در مجموعه علمی تخیلی هستند. آنها انفجاری ترین دینامیک از سه گانه دنباله جنگ ستارگان هستند که شامل The Force Awakens™، The Last Jedi™ و The Rise of Skywalker™ می شود. اگرچه ری و کیلو در دو فیلم اول رابطه ای پر از بی اعتمادی و عدم اطمینان دارند، اما همیشه به نحوی به یکدیگر باز می گردند – و در نهایت، در ظهور اسکای واکر، دلیل آن را می آموزیم.

همانطور که توسط Darth Sidious™ فاش شده است، ری و بن سولو یک زوج نیرو هستند. این پیوند نیرو، دو عامل نیرو را در فضا و زمان جفت می کند، و آنها را به گونه ای به هم وصل می کند که با یکدیگر و نیرو – اساساً خود زندگی – یکی شوند. آنها به سرنوشت محدود شده اند، حتی زمانی که فکر می کنند از یکدیگر متنفرند. در آخرین فیلم دنباله‌ای، هر کدام از آنها از قدرت مشترک خود برای بازگرداندن یکدیگر از مرگ حتمی استفاده می‌کنند، و آنها را به یک زوج غم‌انگیز و در نهایت کامل تبدیل می‌کنند.

اکشن فیگور کایلو رن | Kylo Ren | برند Hasbro

بوبا فت و فنک شاند

جنگ ستارگان

یک زوج بعید و در عین حال بسیار عالی، شکارچیان فضل، بوبا فت و فنک شاند، رابطه ای مبتنی بر احترام متقابل دارند. بوبا فت جان فنک شاند را در ماندالوریان نجات می دهد و این تصمیم او را به احترام او به او می بندد. اما بوبا فت و فنک شاند به عنوان یکسان عمل می کنند و در کنار یکدیگر برای رسیدن به اهداف مشترک خود محافظت می کنند و می جنگند.

در کتاب بوبا فت، فنک شاند به عنوان دست راست بابا فت در تلاش برای تصاحب بقایای سندیکای جنایی Jabba the Hutt عمل می کند. آنها با هم، از شانس ها سرپیچی می کنند و قلمرو خود را در Tatooine™ به روش خودشان، نه از طریق فساد، ایجاد می کنند. این مزدوران ماهر ثابت می‌کنند که فقط به دلیل اینکه روش‌های قدیمی هنوز کار می‌کنند، لازم نیست تنها راه باشند.

فانکو پاپ بوبا فت | Boba Fett | از جنگ ستارگان شماره 490

 

ترجمه هادی شنوایی – برگرفته از سایت سایدشو

https://www.sideshow.com/blog/perfect-pairs-star-wars