سریال اکو مارول بالاخره به طور کامل در +Disney منتشر شد. این فقط بر اساس وجودش چند مانع را شکسته است – مایا لوپز اولین شخصیت اصلی بومی MCU است که بیشتر ضدقهرمان و از نظر اخلاقی مبهم است تا یک قهرمان صاف.

با این حال، او در طول مجموعه پنج قسمتی، به لطف نوشته و تصویر ظریف و جذاب آلاکوا کاکس، به شدت رشد می کند. او چنین حضور قدرتمندی روی صفحه دارد. او همچنین اولین شخصیت اصلی در MCU است که ناشنوا و معلول است. بسیاری از اولین های زیبا در اینجا.

این اولین سریال مارول است که تمام قسمت‌های آن در یک روز پخش شدند. همچنین شروع دوره جدیدی برای غول‌پیکر سرگرمی به‌عنوان اولین مجموعه‌ای است که زیر پرچم مارول اسپات‌لایت عرضه می‌شود، که به بینندگان نشان می‌دهد که این یک پروژه مستقل است. لازم نیست قبل از آن چیزی را تماشا کنید تا بفهمید چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

اگر از طرفداران کاتالوگ سریال های مارول نتفلیکس هستید، متوجه شده اید که Echo از لحن خاکستری مشابهی استفاده می کند (اگرچه نه کاملاً خاکستری، در اینجا تعادل خوبی بین روشنایی و تاریکی وجود دارد). این نمایش مقدمه مناسب MCU برای برنامه ریزی فاز خیابانی است و من برای آن اینجا هستم. داستان‌های پایه‌دارتر و جزئی‌تر را بیاورید.

من از اکو بسیار لذت بردم. این در مورد مبارزه مایا با یک بد بزرگ یا مشارکت در هر چیزی که به طور کلی بر MCU تأثیر می گذارد نیست. این در مورد یک زن بومی است که دوباره با کسی که هست ارتباط برقرار می کند و یاد می گیرد که شفا دهد. سریال نفسی تازه است. برای جشن گرفتن ورود آن، در اینجا هشت لحظه برتر از اکو را معرفی می کنیم.

 

مبارزه مایا و دردویل

 

لحظه برتر اکو مارول

 

شما یکی را می شناسید (خوب، همان یکی). طرفداران کتاب های مصور بدون شک با نفس بند آمده منتظر بودند تا مایا با مت مورداک، آکا دردویل، در MCU ملاقات کند. البته، هیچ معرفی رسمی وجود ندارد … فقط یکی آن هم با مشت و لگد.

مبارزه کوتاه آنها ناامید کننده نیست و به طرزی پیچیده (و وحشیانه) طراحی شده است. مایا مطمئناً مرد بدون ترس را روی انگشتان خود نگه داشت. من نمی توانم برای تماشای تعاملات آینده آنها صبر کنم. مایا در دردویل:تولد دوباره ظاهر می شود.

 

زنان چاکتاو که با اجداد خود در ارتباط هستند

 

لحظه برتر اکو مارول

 

دست ها پایین، یکی از بهترین بخش های اکو، نمایش زیبای بومی آن است. تیم خلاق از نزدیک با Choctaw Nation همکاری کرد تا از دقیق ترین تصویر روی صفحه اطمینان حاصل کند. به علاوه، بومیان پشت و جلوی دوربین هستند. من لحظاتی را که زنان چاکتاو با اجداد خود در ارتباط بودند از نظر احساسی طنین انداز یافتم. علاوه بر این، نام گذاری هر قسمت به نام زنان چاکتاو بسیار جالب است.

به عنوان مثال، زمانی که Lowak برای غلبه بر حریف خود در یک بازی بقا به قدرت نیاز داشت، او از Chafa، اولین Choctaw که مردمش را از نابودی نجات داد، دعوت کرد. چافا توانایی های خود را با نوشیدن یک منبع جادویی در غار قبل از فروپاشی آن به دست آورد و مردم خود را از نابودی به ظاهر اجتناب ناپذیر نجات داد (من عاشق گنجاندن افسانه خلقت Choctaw هستم).

توکلو نیروی اجدادش را برای نجات پدرش و همکارش در اسب نورانی به دست آورد. چولا با هماهنگی با کسانی که قبل از او آمده بودند، بر یک نیروی کار سنگین غلبه کرد. در نهایت، مایا منبع جدیدی از قدرت را با حسن نیت اجدادش زمانی که پای مصنوعی خود را در جریان نفوذ قطار شبانه آزاد کرد، پیدا کرد.

این لحظات ارتباط، جدایی ناپذیر رشد مایا است، زیرا او ریشه های خود را دوباره کشف می کند و اینکه چگونه پیوند با خانواده ابرقدرت او است. همچنین نحوه بهبودی او در پی از دست دادن والدینش است. Echo به زیبایی این را روی صفحه نمایش می دهد.

 

صحنه قطار

 

لحظه برتر اکو مارول

 

چه کسی یک سکانس خوب قطار را دوست ندارد؟ مایا از پسر عموی خود بیسکویت (شخصیتی لذت‌بخش که در مقطعی باید با لوئیس از مرد مورچه‌ای ملاقات کند) کمک می‌گیرد تا یک ماموریت تلافی جویانه خطرناک را در حالی که آن را به مردان ویلسون فیسک می‌سپارد، انجام دهد.

این صحنه‌ها در قسمت 2 یک نقطه برجسته واقعی هستند، از نفوذ مایا به واگن قطار برای تجهیز زرادخانه با مواد منفجره گرفته تا بیسکویت‌ که سوارشو یا بمیر اوست تا وقتی که مایا از قطار می‌پرد.

یادداشت: عکس دفترچه یادداشت مایا با لیست اقلامی که او برای ماموریت نیاز دارد، من را به هم ریخت.

 

ROB ZOMBIE ROLER RINK

 

لحظه برتر اکو مارول

 

اکو از موسیقی بسیار موثر استفاده می کند، از موسیقی سنتی بومی گرفته تا آهنگ های راک مانند “Dragula” توسط راب زامبی. دومی کاملاً در صحنه پیست اسکیت در قسمت 3 قرار می گیرد که مایا مردان زین را بیرون می آورد. در واقع، همه چیز پیست اسکیت برای من، کار را تمام کرد.

من عاشق تماشای مایا در حال ساخت یک تفنگ موقتی بودم که اسکیت نیمه غلتکی است، همراه با عکسی که با «XO Maya» می‌فرستد. زمانی که جدش توکلو را با استفاده از بازی‌های آرکید برای وارد کردن آسیب، هدایت می‌کند، تدبیر او دوباره به میدان می‌آید. این خیلی خفن است.

 

اتحاد مجدد

 

لحظه برتر اکو مارول

 

این سریال به طرز ماهرانه ای اکشن و درام را متعادل می کند. اتحادهای تأثیرگذار، که در اردوگاه قرار می گیرند، کاتالیزور مناسبی برای توسعه مایا هستند. مایا پس از شلیک گلوله به صورت فیسک دوباره با او متحد می شود. به شیوه واقعی فیسک، او این را به عنوان بخشی از زبان عشق آنها تفسیر می کند. میدونی، عمو/خواهرزاده فرزندخوانده عادی.

سپس، دیدار مجدد مایا با چولا همان‌طور که انتظار می‌رفت از نظر احساسی و دردناک است. با صحبت از آن صحنه، مایا به چولا گفت که بعد از مرگ تالوآ به او بیشتر نیاز دارد، مرا غمگین کرد. آلاکوا کاکس و تانتو کاردینال به هم پیوند می خورند.

ای کاش مایا و بانی زمان بیشتری را با هم در اکو سپری می‌کردند، اما اتحاد مجدد آنها قطعاً تأثیرگذار است، همانطور که مایا دوباره با روح مادرش در پایان سریال ارتباط برقرار می‌کند.

نکته جانبی: من عاشق جزئیات در مورد استفاده از زبان اشاره و نحوه اعمال آن در رابطه مایا با هر شخصیت هستم. فیسک از یادگیری زبان اشاره خودداری کرد، که در مورد اینکه چگونه مایا را فقط به عنوان یک سلاح “دوست داشت” صحبت می کرد.

در همین حال، بانی، که 20 سال بود مایا را ندیده بود، مانند چولا، اسکالی و هنری، با این زبان با او همراه بود. بیسکویت که مایا را به خوبی نمی‌شناخت، در ابتدا تا حدودی با یادآوری این زبان مشکل داشت، اما زمانی که او و مایا زمان بیشتری را با هم سپری کردند، به سرعت آن را آموخت. جزئیاتی از این دست من را به عنوان یک گیک، گیج می کند.

 

مایا و تالوآ در قسمت آخر

 

لحظه برتر اکو مارول

 

من متوجه شدم که صحنه‌های مایا با مادرش در فینال، محور اصلی سریال است. تالوآ به مایا الهام می‌دهد تا قدرت درونی خود را مهار کند و از زنان مهیبی که پیش از او آمده‌اند دعوت کند. همانطور که تالوآ به شیوایی بیان می کند، هر زن جنبه متفاوتی از موهبت های مایا را نشان می دهد: وحشی بودن او (چفا)، استراتژی او (لواک)، حیله گری او (توکلو)، و عشق او (تالوآ).

پرنده ای که می بینیم به طور متناوب در طول سریال ظاهر می شود، نقشی محوری در قسمت پایانی بازی می کند و نشان دهنده اجداد مایا است که همیشه او را تماشا می کنند. همچنین از این طریق آن، بینش بیشتری نسبت به توانایی های مایا دریافت می کنیم (آنها نسبت به کمیک ها تغییر کرده اند).

یکی از این توانایی ها قدرت شفا دادن است، همانطور که توسط تالوا در حال شفا دادن پرنده مشهود است. من عاشق این هستم که چگونه نویسندگان به طرز ماهرانه‌ای قدرت‌های مایا را برای گنجاندن کتاب کمیک او با نام مستعار “اکو” بازسازی کردند. قوم چاکتا و اجداد مایا از طریق او “پژواک” می کنند – منبع هدایای فوق العاده او (در کنار اینکه یک جنگجوی مهیب است).

واکنش درونی مایا به دیدن دوباره مادرش و بازدید مجدد از محل حادثه، بسیار مشتاقانه است. همچنین همزمان بهتر می شود.

 

 CLIMACTIC Powwow

 

لحظه برتر اکو مارول

 

به عنوان یک غیر بومی، من عاشق تماشای صحنه های powwow در قسمت آخر بودم. من همچنین خوشحال بودم که هیچ شخصیت بومی در طول مراسم پاووا نمرده است. اگر از طرفداران Reservation Dogs هستید، ممکن است مردی را که در حال گرفتن پاو واو است، بشناسید. Dallas Goldtooth Spirit را در سریال فوق الذکر به تصویر می کشد و با این نقش کوتاه کاملاً مطابقت دارد. من کالیدوسکوپ لباس های رنگارنگ، رقص و موسیقی را می پرستم.

سپس، اضافه کردن رویارویی اوج با مایا، بانی، چولا، فیسک و مردانش مانند گیلاس روی کیک احساس می‌شود. این زنان بومی توسط اجدادشان قدرت گرفتند و تماشای آن خوشحال کننده است.

مایا حتی به فیسک رحم می کند و سعی می کند با قرار دادن او در معرض آسیب های دوران کودکی او را شفا دهد. در حالی که ممکن است برای برخی از بینندگان این اتفاق خوشایند نباشد، برای مایا به عنوان یک شخصیت، لحظه زیبایی است. او با این تجربه تا حدودی تغییر کرده دور می‌شود، اما شک ندارم که وقتی دیگر شاهد سمت بدجنس او خواهیم بود.

 

ویلسون فیسک شهردار

 

لحظه برتر اکو مارول

 

اکو با صحنه‌ای با اعتبار متوسط که به آنچه که قرار است وارد شود اشاره می‌کند، به ما برکت می دهد؛ احتمالاً دردویل:تولد دوباره.

در حالی که فیسک پس از ناکامی در متقاعد کردن مایا برای ادامه کار برای او، به شهر نیویورک پرواز می کند، او بخش خبری در مورد نامزدی شهرداری را تماشا می کند. این الهام بخش او برای نامزدی برای شهرداری نیویورک است.

در کمیک‌ها، فیسک به‌عنوان یک فرد مستقل کمپین می‌کند و به عنوان شهردار انتخاب می‌شود (اگرچه بدون تثبیت رأی برنده نشد). مت مورداک حتی در یک مقطع زمانی معاون شهردار او می شود، اگرچه او از موقعیت خود برای سقوط فیسک استفاده می کند.

بر اساس این فرضیه، Daredevil: Born Again درباره فیسک و مرداک است که برای کمک به شکوفایی نیویورک، تغییر نفس های تیره تر و رقابت عمیق خود را کنار می گذارند. این با تلاش مایا برای کمک به فیسک در شفای خود در اکو مطابقت دارد. در ابتدا، نیت او برای نامزدی برای شهرداری ممکن است خالص باشد، اما این نسخه “دوباره متولد شده” از فیسک تاریخ انقضا خواهد داشت.

 

ترجمه از هادی شنوایی – برگرفته از سایت سایدشو

https://www.sideshow.com/blog/8-best-moments-marvel-echo